Vývoj Fable je prý problémový, důvodem jsou interní pravidla Microsoftu ohledně nástrojů a externích zaměstnanců
Dle spekulací se Xbox na letošním The Game Awards neobjevil z důvodu konání vlastní akce, která se má dle novináře Jeze Cordena konat během prvního kvartálu příštího roku. Akce má proběhnout ve stylu X0, jedním z důvodů ale mají být i problémy s vývojem některých her.
- Dle novináře Jeze Cordena má vývoj Fable problémy
- Důvodem mají být interní pravidla Microsoftu ohledně používaných nástrojů i externích pracovníků
Corden tvrdí, že jedním z problémů jsou pravidla o externích pracovnících, díky čemuž je na stávající zaměstnance velký nápor a projekty ztrácí klíčové zaměstnance na vysokých úrovních. To ale nejsou jediné problémy, spory se prý vedou také o enginech, které se mohou při vývoji používat.
Tato pravidla a interní politika prý způsobila problémy při vývoji Halo Infinite nebo stále nevydaném Fable. Microsoft prý chce používat vlastní nástroje místo externích, díky čemuž se musí externí pracovníci naučit s nimi pracovat. Kvůli pravidlům Microsoftu pak externí zaměstnanci odejdou v polovině vývoje a hromada problémů se tím stále nabaluje.
Problémy okolo Halo Infinite nám v minulosti potvrdili i samotní vývojáři z 343 Industries, problémy s Fable jsou ale nové. Přitom ještě v červnu stejný novinář tvrdil, že spekulace o příliš velkém měřítku jsou přehnané a vývoj je v pořádku.