Výrobce kosmetiky Dove ve spolupráci s Unreal Enginem upozorňuje na nerealistická ženská těla ve hrách
i Zdroj: Dove
Novinka Výrobce kosmetiky Dove ve spolupráci s Unreal Enginem upozorňuje na nerealistická ženská těla ve hrách

Výrobce kosmetiky Dove ve spolupráci s Unreal Enginem upozorňuje na nerealistická ženská těla ve hrách

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

19. 5. 2023 12:41 7

Britský výrobce kosmetiky Dove zveřejnil reklamní kampaň ve které se snaží upozornit na nerealistické zpodobnění ženských těl ve hrách. Ve spolupráci s Epicem, jeho Unreal Enginem a neziskovou organizací Women in Games vytvořil reklamu, skrze kterou chce zvýraznit, že můžou idealizovaná ženská těla ve hrách mít negativní dopad na sebevědomí hráček.

Reklama

  • Společnost Dove pokračuje v kampani upozorňující na nerealistické proporce hrdinek ve hrách
  • Společně s Unreal Enginem připravila speciální reklamu

Reklama ukazuje celkem typickou fantasy hrdinku v upnutémm korzetu kterak v boji porazí nepřátelskou příšeru. Rychle se ale ukáže, že šlo o předem připravenou scénu a hrdinka se vrací domů, kde si může zkrášlující oblečení svléct a odhalit tak úplně obyčejné tělo s realistickými křivkami. 

Kampaň tak má reagovat na vědeckou studii Centra pro výzkum vzhledu (Centre for Appearance Research) univerzity v Bristolu, podle které zhruba 60 % dívek a 62 % žen cítí nedostatečnou reprezentaci ve hrách. Zhruba jedna třetina oslovených pak pociťuje negativní dopad na vlastní sebevědomí kvůli nerealistickým proporcím ženských postav ve hrách. Celkem 74 % hráček si pak přeje, aby byly ženské postavy inkluzivnější.

"Přestože herní průmysl učinil významné kroky k větší inkluzivitě, je třeba pokrok urychlit a vypořádat se s velmi specifickými definicemi krásy, které jsou ve virtuálním světě stále patrné. Společně doufáme, že se nám podaří skutečně pozitivně ovlivnit miliony žen a dívek, které tráví svůj volný čas hraním her," dodává viceprezident Dove Leandro Barreto. Krása by podle něj měla být zdrojem sebevědomí a ne úzkosti nebo studu, a to ve skutečném životě i ve virtuálních světech.

Dove svou snahu o lepší povědomí o podobě virtuálních žen spustilo už v loňském roce v rámci kampaně Real Virtual Beauty. Upozorňuje na to, že je vzhledem k početné komunitě hráček nutné nabízet pestřejší a realističtější ženské herní postavy, které nebudou v hráčkách upevňovat nemožné ideály krásy.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama