Zpět na článek

Diskuze: Výhody a úskalí procedurální generace

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

romando
romando
Level 1 Level 1
Hlavní platforma: PC
16. 8. 2016 18:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super článok!
P.S.: Spore bolo, je a bude super! Úžasný editor, komunita ktorá stále funguje, vtipné, milé, drsné, zábavné... Overhyped, ale s odstupom času absolútne v poriadku. Som zvedavý ako sa budeme pozerať na NMS s odstupom času niekoľkých rokov a či to vôbec ešte niekto bude hrať ;)

Dr.One
Dr.One
Level 1 Level 1
16. 8. 2016 08:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Od té doby co jsem viděl Genesis ve Star Trek Online v akci, tak ve mě procedurálně generovaný obsah už tolik nadšení nevyvolává. V tom STO ho nakonec i vyndali. Myšlenka nekonečného množství světů zněla dobře, ale nakonec se každá mapa stejně musela projít a upravit - pro vývojáře to nakonec znamenalo víc práce. :)

BTW skvělý článek. Jako vždy - více takového obsahu na hrej.cz!

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
16. 8. 2016 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@salvator2.0: Reálně jsem v Daggerfallu také používal rychlé cestování na pozadí, kde mi to při startu řeklo, že cesta bude stát tolik a tolik a bude trvat takhle dlouho.
Vzhledem k tomu, že plocha mezi lokacemi byla sice průchodná, ale v naprosté většině případů nezajímavá plus minus placka, kde nalezení další lokace jen tak náhodou, bylo jako jackpot, to moc lákavé nebylo. I když si pamatuji, že své první město jsem objevil takto, protože mě nenapadlo po výlezu z úvodního dungu spustit fast travel.
Kdyby však mezi lokacemi byl zajímavě generovaný obsah sem tam i s nějakým questem nebo i jen lootem v doupěti tuhých potvor, to by bylo o něčem jiném. Dala by se v tom strávit spousta hodin navíc.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
16. 8. 2016 06:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle mého by byl pro open world hry nejlepší hybrid. Příběhové a jinak důležité lokace by se vytvořily ručně a zbytek by se vygeneroval procedurálně včetně i nějakých těch questů, které mohou doplnit vyčerpané zásoby na dlouhé cestě.
Odstranilo by to dnešní nešvar toho, že herní světy jsou hrozně malé. Ano, Projít celý Skyrim (Zaklínače, Fallout...) je na dlouho, ale přeběhnout ho napříč, je na pár minut. To by bylo zatraceně málo pro hru, kde by mohl být důležitý hlad (ano, zmiňované hry tam nepatří), který by navíc hráče neotravoval každou chvíli, ale spíš jen při cestování a bloudění v dungeonech.
Pamatujete, jak velký byl Daggerfall nebo dokonce Arena? V grafice Skyrimu by se to nevešlo na žádný disk a nikdo by to nedokázal v detailech namodelovat. Tady je podle mě dost místa pro procedurální generování. Výhodou takového světa je (aspoň pro mě), že není zjednodušený tak, aby hráč nemusel kalkulovat s cestovními náklady při přesunu na vzdálená místa a s tím, že mu vyprší časově omezené questy (které se dnes také moc nevidí).

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
15. 8. 2016 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Strejda Phil: Star Citizen není generovaný, pokud vím. Částečně je procedurálně generovaný Elite Dangerous.
Jinak, procedurální generování obsahu je podle mě dobrá věc, ale musí být do toho algoritmu zakomponováno opravdu dost elementů, aby hra byla opravdu bohatá a to generování opravdu od toho, že nevíš, co kde najdeš. Přece jenom u procedurálně generovaných planet budeš prozkoumávat více planet či jiných věcí, než u těch obyčejných. Takový Minecraft je generovaný blok po bloku (teda ne úplně, ale rozumíme si), a taky můžeš narazit na docela nečekané scenérie.

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
15. 8. 2016 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@salvator2.0: Naprosto souhlasím,jak se Zaklínačem,tak s XCOM.
Je tu samozřejmě pár výjimek,ale názor mám pořád stejný.
Výjimka je taky Star Citizen.

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
15. 8. 2016 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super článek.Můj názor je takový,že procedurální a náhodná generace je ve hrách spíš na škodu.Když už open world,tak ručně dělaný,plný obsahu,ať je klidně malý.A ani lineární hra mi vůbec nevadí.Mám raději mnoho věcí k průzkumu,živý svět,exploring a easter eggy po světě než plnou a přitom prázdnou open world hru jako No Man's Sky,Far Cry Primal,(i open world v MGS V TPP je docela zbytečný,pokud neberete základny a stanoviště jako trénink a obohacení gameplaye mimo ty vcelku repetetivní mise,to byly mé 2 jediné výtky na MGS V TPP)a další prázdné hry.Pokud je však hra open world a nějaké dungeony jsou proti loru(Zaklínač 3),tak je mi to šumák,když je ten svět ručně dělaný a živý.
Proto mi třeba Bethesda hra přijdou díky plnému světu,kde je exploring na místě,o stupínek lepší.

salvator2.0@seznam.cz
salvator2.0@seznam.cz
Level 1 Level 1
16. 8. 2016 06:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: Ono to může znít skvěle, ale reálně by tě procházet dlouhé úseky bez něčeho zajímavého přestalo bavit.

DigestorCZ
DigestorCZ
Level 1 Level 1
15. 8. 2016 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Supr článek +1

Pejda_CZ
Pejda_CZ
Level 1 Level 1
15. 8. 2016 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkný článek. Kdysi při škole jsem naprogramoval jednoduchý generátor levelů do plošinovky. Byla to ale jen naprosto odfláknutá "hra" v unity enginu, nic propracovaného. Jen jsem chtěl překvapit sám sebe, kdybych vytvářel celý design lvlů, tak by to pro mne nebyla taková zábava to hrát. :D

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
16. 8. 2016 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Strejda Phil: Pokud vím, tak má Star Citizen jen jednu soustavu, narozdíl od Elite Dangerous, který obsahuje celou Galaxii o 400 miliardách soustav.

EDIT: Tak galaxie Star Citizenu prý bude mít 125 soustav. :)
EDIT2: Dobře, tak máš asi pravdu, vypadá to, že to bude procedurálně generované. :D Nothing to see here...

salvator2.0@seznam.cz
salvator2.0@seznam.cz
Level 1 Level 1
15. 8. 2016 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Strejda Phil: Tak ono jsou hry kterým náhodná/procedurální generace sedne. Třeba XComu ty mapy opravdu pomohly, ale když chce člověk objevovat tak musí existovat něco co jde objevit. To je problém NMS, není tam nic co by člověka dostalo. Osobně musím zase vytáhnout Divinity: Original sin, kde jsem několikrát narazil na něco co mě zaujalo. Naopak ve Skyrimu jsem nenarazil na nic, co by mě vyloženě dostalo. Zaklínače jsem nehrál kvůli objevování světa a bral jsem ho spíš jako kulisu (musím říct že skvělou kulisu).

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
15. 8. 2016 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na úvodním obrázku je Spore! Já miluju Spore! A teď si jdu přečíst článek.

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
16. 8. 2016 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tataboj: Jak tedy funguje Star Citizen v generování planet?Neudělají přeci galaxie vlastníma rukama. :D

Reklama
Reklama