Vlastnosti Switche jsou podobné PS4 či X1
Nintendo Switch se na trh dostane až v březnu, už nyní se mu ale dostává velké chvály od celé řady společností, které mu přislíbily svou podporu. Výjimkou není ani Nvidia, která nové konzoli od Nintenda dala do vínku zatím blíže nespecifikovaný mobilní čip Tegra. Podle zodpovědného ředitele Nvidie Jen-Hsun Huanga bude zařízení v mnoha směrech podobné PlayStation 4 nebo Xboxu One.
Zatímco PS4 a Xbox One fungují na X86 architektuře a Tegra od Nvidie, kterou má být osazen Switch, využívá mobilní ARM architekturu, čipy ve všech třech konzolích využívají celou řadu podobných technologií, což by mělo konzoli od Nintenda pomoci v budování mnohem širší uživatelské základny, alespoň podle šéfa Nvidie. Je ostatně pravda, že nejčastěji zmiňovanou příčinou neúspěchu Wii U je nedostatek multiplatformních titulů od vývojářů třetích stran. Podle Huanga bude nyní portování her z PC mnohem jednodušší.
„Kvalita her se značně zvýšila a jedním ze zásadních faktorů produkčních hodnot her, která toto umožnil, je fakt, že PC, PS4, Xbox One a brzy i Nintendo Switch jsou si podobné ve smyslu využívání moderních GPU, všechny využívají programovatelný shading a všechny mají v zásadě velmi podobné vlastnosti,“ říká Huang.
Konkrétní novinky o Switchi bychom se měli dozvědět na plánované lednové konferenci Nintenda. Očekává se, že právě tehdy japonský výrobce odhalí nejen konkrétní specifikace nové konzole, ale i seznam her, které budou dostupné při jejím uvedení na trh. V posledních dnech se objevila celá řada spekulací o tom, že nová Zelda se zřejmě opozdí, na druhou stranu by při launchi Switche mohly být k dispozici jiné zajímavé tituly.