Vivendi hledá kupce pro Activision
Nedávno jsme psali, že podle Michaela Pachtera nehodlá mediální kolos Vivendi prodávat vydavatelství Activision. Jenže věci se v herním průmyslu zřejmě dějí opravdu nezávisle na tom, co tento analytik trhu povídá a Vivendi opravdu Activision prodat chce.
Má to však háček. Není komu. A tady už zase musíme Pachterovi dát za pravdu. Správně totiž předpověděl, že o Activision nebude mít nikdo zájem, neboť je pro konkurenční firmy z herního prostředí uvnitř Ameriky příliš drahý a pro ostatní ze zbytku světa nemá dostatek atraktivity. Před časem se spekulovalo, že by se Vivendi zbavilo až jednašedesáti procent akcií Activisionu, což dělá přibližně osm miliard dolarů.
Minul týden prosákly na veřejnost zvěsti o tom, že Vivendi hovořilo o případném obchodu s několika velikány trhu včetně Microsoftu, Disneyho, Take-Two, Tencentu či Nexonu, ale žádná z těchto společností údajně není ochotna ani připravena vydavatelství koupit. Ani značky jako Call of Duty a World of Warcraft nejsou pro drahou transakci dostatečným argumentem.
Že na snaze Vivendi ozdravit svoje hospodaření prodejem velkého outěžku opravdu něco je, už nepřímo potvrdil předseda společnosti Jean-Rene Fourtou. "Je tady ta možnost," řekl k domnělému obchodu. Šéf samotného Activisionu Bobby Kotick se však o své budoucnosti ve firmě bavit nechtěl. "vždyť je venku tak hezky," odvětil novinářům...