Víme další podrobnosti o Ace Combatu 7
Jak málo jsme toho zpočátku o pokračování letecké akce od Namca věděli, tak rychle tento počáteční hendikep v posledních hodinách doháníme. Uživatel Redditu s přezdívkou BlackKite2128 přeložil rozhovor s vývojáři, který vyšel v japonském magazínu Famitsu.
Šéf vývoje Kazutoki Kono se v interview rozpovídal o dalších detailech, které nám dávají zase o něco konkrétnější představu o tom, co od Ace Combatu 7 vlastně máme čekat. Jak už vyplynulo ze samotné ukázky, pokračování se vrací do fiktivního světa, kterému fanoušci dali jméno Strangereal, zatímco jedny z posledních her (Assault Horizon a Infinity) se odehrávaly v naší vlastní realitě, což některé fanoušky vedlo k domněnce, že původní stylizaci vývojáři definitivně opouští. Kazutoki Kono ale potvrdil, že šlo o výjimky a série se vrací ke kořenům. Nicméně od posledního příspěvku do jeho fiktivní historie už uplynula celá dekáda, takže autoři usilují o to, aby hra a její kulisy byly snadno pochopitelné i pro úplné nováčky.
Sybolem hry se má stát orbitální výtah pojmenovaný Lighthouse. V našem skutečném světě pochopitelně podobná technologie zatím neexistuje, ale současně nejde o úplnou fantasmagorii a vývojáři její návrh a podobu konzultovali se skutečnými konstruktéry, kteří se tímto konceptem zabývají. Samotná myšlenka vesmírného výtahu je ostatně relativně stará a objevila se už v polovině 20. století. Lighthouse dosahující výšky až 100 tisíc kilometrů bude bránit obrovský letoun FAS, který byl rovněž k vidění v traileru. Ten je schopný nést najednou až 80 bezpilotních letounů X-47B. Sám o sobě se ale zdá být bezbranný.
Letoun FAS jako takový je pochopitelně rovněž dílem fikce a navržen byl od počátku pro potřeby nové hry. Jeho design, stejně jako design zmíněných bezpilotních letadel, má na starost dlouholetý veterán série Ace Combat Masato Kanno. Pokud jde o podporu headsetu PlayStation VR, má být co možná nejintuitivnější a nejchytlavější. Autoři se ji prý rozhodli využít okamžitě, protože má přinést řadu výhod. To nicméně neznamená, že by její implementace s sebou nepřinášela také nové problémy, které ještě bude třeba vyřešit.
Závěrem Kazutoki Kono prohlásil, že je hrdý na to, že Ace Combat je původní japonská značka, které se podařilo proslavit i v zahraničí. A my můžeme jen dodat, že se tak stalo právem. V odedávna extrémně hubené nabídce leteckých her na konzolích působila série vždy jako malé zjevení a jistota kvalitní, byť nenáročné a odlehčené vzdušné akce.
Pokud se přitom vývojáři z týmu Project Aces pokusí maximálně vzdálit zjednodušenému a podivnému pojetí soubojů z Ace Combat: Assault Horizon (2011), bude to jedině dobře. A není to úplně nereálná představa, protože autoři slibují, že nás čekají nové možnosti manévrování a strategického vedení vzdušných soubojů. Ace Combat 7 je také vůbec prvním dílem, který nebude využívat vlastní engine, ale spolehne se na Unreal od Epicu, jak už jsme psali včera.