Více než 1400 propuštěných zaměstnanců a 29 zrušených her. Embracer však s vyhazovy nekončí
i Zdroj: THQ Nordic
Novinka Více než 1400 propuštěných zaměstnanců a 29 zrušených her. Embracer však s vyhazovy nekončí

Více než 1400 propuštěných zaměstnanců a 29 zrušených her. Embracer však s vyhazovy nekončí

Dominik Tománek

Dominik Tománek

Dobrých zpráv z hlediska pracovních pozic v herním průmyslu je stále málo. Nepomohlo tomu ani nedávné setkání Embracer s investory, kde ředitel oznámil další propuštění a rušení studií.

Reklama


  • Divize PC/konzolového hraní v Embracer byla ve třetím kvartálu prodělečná 
  • Dosud bylo propuštění 8 % zaměstnanců a vyhazovy budou ještě pokračovat
  • Od července do prosince společnost zrušila 30 neoznámených titulů 

Společnost Embracer oznámila své finanční výsledky za třetí čtvrtletí fiskálního roku 2023/24, které se vztahují k období od října do prosince 2023. Jedná o historicky nejlepší 3. kvartál, přičemž výsledky jsou těsně nad očekáváním, a to díky dobrým výsledkům společností Asmodee (deskovky), Middle-earth Enterprises (subdivize vlastnící některá práva ze světa Pán Prstenu) a mobilního byznysu. Byznys PC/konzolového hraní naopak klesl o 5 %., což je způbené tím, že v tomto období nevyšel žádný „důležitý“ titul. 

Embracer opět utahuje opasky. Propouštění se nově dotklo studia Lost Boys Interactive
i Zdroj: 2K / Gearbox Software

Embracer opět utahuje opasky. Propouštění se nově dotklo studia Lost Boys Interactive

Vlna propouštění, která v loňském roce zdecimovala herní průmysl, pokračuje. Poslední obětí holdingové společnosti Embracer je studio Lost Boys Interactive.

Čtvrtý kvartál by měl podle Embraceru být lepší, protože vyjdou hry jako Alone in the Dark, Outcast - A New Beginning nebo South Park: Snow Day!. Společnosti nicméně s propuštěním ještě neskončila. V minulém roce bylo rušení studií a her v jejich vlastnictví prakticky na denním pořádku a vypadá to, že se situace ještě neuklidnila. Podle tiskové zprávy totiž Embracer stále provádí „několik větších strukturovaných propouštěcích procesů“. Restruktulizační program by podle slov generálního ředitele Larse Wingeforse měl skončit v březnu letošního roku. Je tedy dost pravděpodobné, že v následujících dnech budou přibývat zprávy o zrušených projektech. 

Dosud byl celkový počet zaměstnanců snížen o 8 % (904 vývojářů ve 2. čtvrtletí, 483 ve 3. čtvrtletí a další v lednu a únoru 2024). Během setkání s investory Wingefors uvedl, že „závěrečný úsek“ může zahrnovat „prodeje i konsolidaci“. Při jednom z dotazů navíc okomentoval důvod propouštění. 

V odvětví dochází k mnoha zásadním změnám, které se samozřejmě týkají nás všech v oboru. Myslím, že při pohledu na 8% snížení počtu pracovníků... Neznám čísla za celé odvětví, ale myslím, že je to něco, čím si musí projít všichni. Je to způsobeno přehnanými investicemi v předchozích letech, protože všichni vložili veškerý kapitál do her a v několika případech možná až příliš velký kapitál.

Během prvního fiskálního čtvrtletí, které skončilo v červnu, měla společnost ve vývoji 153 neoznámených her v interních studiích a externích studiích. Tento počet klesl na 138 ve druhém čtvrtletí a na 124 ve třetím čtvrtletí, které skončilo v prosinci. Dohromady tedy za půl roku zrušila 29 her. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama