Vetřelec byl příliš chytrý, říká k délce Alien: Isolation jeden z autorů
Herní délka Alien: Isolation je podle jednoho z tvůrců omyl. Xenomorf byl ale podle scenáristy Dion Lay tak chytrý, že se hra natáhla na téměř dvacet hodin.
- Alien: Isolation měl být kratším titulem, vše ale změnil příliš chytře naprogramovaný xenomorf.
- V podcastu to uvedl jeden z autorů hry Dion Lay, kritika hráčů je ale podle něj „férová“.
V rozhovoru pro podcast FRVR scenárista Dion Lay vysvětlil, že „v ideálním světě“ by tvůrci „Alien: Isolation trochu zkrátili a dostali se k jeho jádru.“ S průměrnou hrací dobou kolem 18 až 20 hodin je tento uznávaný hororový titul znatelně delší než mnoho jeho žánrových sourozenců. To ale nebyl na začátku vývoje záměr, uvedl Lay.
Když vývoj začal, Xenomorf byl podle Laye mnohem méně inteligentní hrozba. Na konci vývoje se však stal mnohem chytřejším a schopen reagovat na preferované strategie hráčů. To vedlo k obtížnější hře, jejíž dokončení hráčům trvalo déle.
„Vetřelec se během tvorby opravdu vyvíjel. Než byl perfektní, bylo to něco jako: páni, všechno teď trvá mnohem déle,“ vyprávěl v podcastu Lay. „V té době se to nezdálo tak dlouhé a bylo těžké zkrátit herní dobu během vývoje“, vysvětlil autor. „Byly tam navíc věci, u kterých jsme si říkali: Jo, to teď nemůžeme vynechat, to by všechno převrátilo naruby,“ popisoval Lay v podcastu.
Přestože cesta k dokončení hry trvá relativně dlouho, Lay říká, že se jim „skutečný konec opravdu líbí“, ale že jakákoli kritika týkající se doby potřebné k dosažení cíle zůstává „férová“. Zda se tým stojící za pokračováním Alien: Isolation, které bylo oznámeno loni, dokáže lépe přizpůsobit inteligenci Xenomorfa, se teprve uvidí.