Valve musí být více sociální, tvrdí Newell
Gabe Newell se tenhle týden pro magazín Develop vskutku rozpovídal. Poté, co jsme se dozvěděli, že by blbci měli mít dražší hry, přichází šéf Valve se sebekritickým zjištěním, že studio možná propáslo nejvhodnější šanci zachytit nástup sociálních sítí a vůbec byznysu na sociálnu založeném.
Gabe uvažuje: "Facebook, Android či iOS jsou tak zajímavé ekonomické útvary, že je v příštích letech nebudeme moci nadále ignorovat a přitom chtít vytvářet v herním fochu zisk. Jestliže jsou naši zákazníci také zákazníci facebooku, musíme začít přemýšlet, jak jim naše hry typu Team Fortress nebo Portal přizpůsobit."
Zatím je těžké si představit, že by Valve například vstoupilo na freewarový prohlížečový trh, aniž by utrpěla produkce jeho velkých her, tedy sortimentu, díky kterému se firma proslavila a prosperuje. Nicméně Newell přidává jednu klíčovou vzpomínku. "Podobný pocit zpoždění jako teď jsem měl v období před spuštěním Steamu. I tehdy jsme cítili, že dlužíme něco hráčům, zvyklým používat internet," dodává Newell.
Možná nás na trhu s mobilním a sociálním softwarem čekají velké věci. Škoda jen, že Newell zatím necítí jisté zpoždění u Half Lifu 3.