Už nechtějí „žít ve strachu“. Vývojáři Diabla zakládají odbory
i Zdroj: Blizzard Entertainment
Novinka Už nechtějí „žít ve strachu“. Vývojáři Diabla zakládají odbory

Už nechtějí „žít ve strachu“. Vývojáři Diabla zakládají odbory

Tomáš Trněný

Tomáš Trněný

2

Tým vývojářů série Diablo je dalším, který se v rámci Blizzardu odborově sdružuje. Pro založení odborů hlasovalo více než 450 vývojářů. Důvodem je propouštění.

Reklama


  • V rámci Blizzardu se už čtvrtý velký tým rozhodl pro založení odborů.
  • Vývojáři z týmu za sérií Diablo vstup do organizace zdůvodňují strachem z opakovaného propouštění v rámci studií Microsoftu.
  • V letech 2023 a 2024 bylo v rámci herního průmyslu přes 16 000 vývojářů.

Více než 450 vývojářů z různých oborů hlasovalo v rámci týmu stojícím za hrami ze série Diablo pro založení odborů v rámci organizace Communications Workers of America (CWA) a nyní jsou čtvrtým velkým týmem Blizzardu, který se pro vstup do odborů rozhodl.

Vývojáři, umělci, designéři, inženýři i podpůrný personál „hlasovali silně pro odborové zastoupení“ podepsáním autorizačního dokumentu prostřednictvím online portálu, uvádí v tiskové zprávě CWA. Po ukončení hlasování v dubnu společnost Microsoft nakonec odbory uznala.

Od doby, kdy v roce 2023 za 68,7 miliardy dolarů získala společnost Microsoft Activision Blizzard, tento technologický gigant propustil ze svých studií více než 3 000 pracovníků. Survivor, titul který studio Blizzard připravovalo více než šest let, byla v důsledku toho zrušen. Podle vývojářů citovaných CWA je hlavním problémem v očích zaměstnanců rozsáhlé propouštění.

„S každým dalším kolem hromadného propouštění jsem byla svědkem toho, jak strach mých kolegů sílil, protože měli pocit, že žádná tvrdá práce nás neochrání,“ cituje PC Gamer producentku Kelly Yeo. „Jsem nesmírně šťastná, že jsme založili odbory – je to jen první krok k tomu, abychom se připojili k hnutí šířícímu se napříč odvětvím, které je unavené životem ve strachu. Jsme připraveni začít bojovat za skutečnou změnu po boku našich kolegů z týmu Diabla,“ dodala Yeo.

V Blizzardu v loňském roce vznikla vlna odborů, a to včetně týmů u her jako World of Warcraft nebo Overwatch. Do odborů se následně sdružili i testeři Microsoftu, Bethesdy , ZeniMax Online Studios a ZeniMax QA.

V letech 2023 a 2024 bylo propuštěno v rámci oboru přes 16 000 herních vývojářů ze všech možných studií, což vedlo k úsilí o odborovou organizaci v celém odvětví. V březnu založili severoameričtí herní vývojáři v rámci CWA odborový svaz „United Videogame Workers“, do kterého se může připojit kdokoli bez ohledu na zaměstnavatele.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama