UPDATE: VR Assassin je studentský projekt
Z pohledu technologií byl loňský rok prakticky jednoznačně rokem virtuální reality. Jen o máločem se popsalo tolik stránek, jen máloco bylo podrobeno tak podrobnému zkoumání a jen máloco budilo v hráčích taková očekávání. Jak to nakonec s VR dopadlo, to necháme na vás, faktem ovšem je, že pokud něco této platformě zásadně chybí, pak jsou to vysokorozpočtové a skutečně „velké“ hry. Jednu takovou ale dost možná kutí Ubisoft.
Netrvalo to ani moc dlouho a spekulace o VR Assassinovi byla vyvrácena. VR projekt je totiž výsledkem spolupráce Ubisoftu a studentů univerzity NHTV z nizozemské Bredy. Tyto informace pochází z webových stránek hlavního designera Tima van Kana. V základu se jedná o kooperativní simulaci oblíbených escape roomů, v níž musí hráči splnit řadu logických hádanek uvnitř dílny Leonarda da Vinci. Bohužel se však komerční vydání tohoto projektu neplánuje.
Francouzský vydavatel se nám s ohledem na VR asi nejvíce (když už ne nejlépe) vryl do paměti svým titulem Eagle Flight, jehož recenzi jste si mohli přečíst na počátku ledna. Aktuální únik informací ale naznačuje, že by se společnost mohla napříště zaměřit na jednu ze svých největších a nejosvědčenějších značek. Pokud jsou totiž všechny indicie pravdivé, chystá se vydání VR hry Assassin’s Creed.
Informace pocházejí z veřejného životopisu Matta Stenquista, designéra, který v pařížském studiu Ubisoftu navrhuje uživatelská rozhraní her. Stenquist ve svém portfoliu zveřejnil čtyři ukázky ze své práce a doplnil je krátkými popisky. Koncepty naleznete v naší galerii, jedná se o návrhy splash screenu, základního menu a ikon, které se ve hře mají využívat pro komunikaci s ostatními hráči. Je tedy zřejmé, že by potenciální VR Assassin nabídl i multiplayer.
Žádné další podrobnosti bohužel zatím neznáme, snad jen to, že návrhy vznikly na Unreal Enginu 4 a projekt míří na HTC Vive a Oculus Rift. Po nedávných prohlášeních několika menších vývojářských studií, z nichž patrně nejhlasitěji promluvil autor DayZ Dean Hall, že vývoj her pro VR je nákladný a uživatelská základna příliš malá na to, aby se podobné projekty vyplatily, je zřejmé, že to jsou právě velcí vydavatelé, jako je Ubisoft, kteří mají potenciál vyrobit a zaplatit takové tituly, které novou technologii protlačí do mainstreamu. Zahráli byste si Assassina ve VR? A co třeba hackerskou akci Watch Dogs? Nebo adrenalinové zimní sporty ve Steepu? Možností mají v Ubisoftu dost.