UPDATE: Velmi obsáhlé detaily o Red Alertu 3
Update 0400:
Updatem původní zprávy je první video spojené s Red Alert 3. Bohužel se nejedná o in-game záběry, alebrž pouze o epizodu Battlecast Primetime, v níž se "redaktor" David Silvermann snaží vymámit z producenta hry, Chrise Corryho, nějaké ty informace. Video má nulovou informační hodnotu, zvláště pokud jste četli novinku pod tímto textem. Na druhou stranu jsme si řekli, že vás o video nepřipravíme a abychom pokračovali v globálním šíření epidemie jménem Red Alert, rozhodli jsem se osadit "reportáž" českým dabingem.
Původní zpráva:
Páteční novinkový servis začínáme překvapivě už hodinu po začátku dne, neb se nám během čtvrtka nashromáždilo dostatek podstatných informací ohledně potvrzeného vývoje třetího dílu jedné z nejpopulárnějších strategií vůbec – Red Alert. V první řadě vás můžeme odkázat na nově spuštěnou homepage, která je vyvedena, jak jinak, než v sytě červené barvě. V originále se ze stránek nedočtete to, co vám předkládáme v této novince, jedná se o zevrubné informace o samotné hře pocházející od redaktorů magazínu Igromania, doplněné o informace z Tiscali Games. Ještě jednou, pro dokreslení atmosféry, vám také předkládáme první screenshoty. Nyní ale už ke slibovaným novinkám, je jich opravdu hodně:
Příběh hry začne na sklonku posledního kroku Spojenců ve vítězství nad Sovětským svazem, kdy je Kreml bombardován a vláda rozpadajícího se SSSR v panice přemýšlí, co podniknout; jak se vyhnout zřejmě nevyhnutelné katastrofě. Po rychlém jednání vede cesta do podzemního komplexu pod Kremlem, kde je ukryt stroj času. Přichází šílená myšlenka, nicméně v nouzi i šílené nápady fungují. Rozhodnou se tedy poslat časem zpět komando, jež připraví o život doktora Einsteina. Ten hrál (při pohledu z minulosti sehraje) důležitou roli v otázce kvality a nepřekonatelnosti technického vybavení Spojenců, což vedle/povede k zdecimování SSSR. K radosti Rudých se však úkol povede splnit a po návratu zpět už jde všechno podle Sovětského plánu. Svaz je u kormidla a Spojenci silně nestíhají. Ale co to, pohledem na mapu světa zjistíme přítomnost třetího národa. Přeci jen, něco za něco, na scénu se dostávají Japonci, kterým kontrolu nad světem předpovídal i Nostradamus! Jak už asi chápete, začíná další krutá válka, a právě ta bude hlavní náplní třetího Red Alertu.
Ve válce nesmí chybět zbraně, proto se připravte na pořádný nášup, a to z kterékoliv strany. Za Japonce bude na bitevním poli hovořit na první pohled obyčejná, tradiční technika, skrývající pod umouněným zevnějškem ty nejnovější technologie. Sám za sebe mluví třeba takový samuraj s laserovým mečem, nebo voják s typickým kloboukem a plazmovou puškou. Smějete se v hlavě vytvořené představě? Klasický „rýžový“ klobouk v sobě skrývá systém kompletního štítu kolem vojákova těla. Nechte toho hihňání! Sověti jsou na tom podobně, za ně budou válčit například kyber-medvědi, a to jak v klasické pozemní formě, tak ve verzi výsadkáře. Tím to ale nekončí, dočkáme se i finální verze stealth režimu a také možnosti ohýbat prostor, tedy přesouvat se v něm. Aby bylo všechno vyrovnané, spojenecká vojska ovládnou převážně vzduch, takže i oni budou mít bez svého Einsteina nějaký ten bonus k dobru.
Co se týče hraní jako takového, neměl by Red Alert 3 vyběhnout ze šablony klasické RTS, dočkáme se ovšem několika změn. Hlavní důraz bude totiž kladen na kooperativní hraní, takže i v singleplayerové kampani zbyde místo pro dva, což slibuje zajímavý zážitek. Z pevné půdy se boje přesunou i na/pod hladinu oceánů, kde budeme dokonce moci stavět i základny. V celkovém ohledu by se měl Red Alert 3 zaměřit spíše na taktiku, takže se nejspíš nedočkáme známého RTS rychlíku, jako v případě jiných strategií. Ve hře bude zastoupen i multiplayer, vycházející z C&C Generals.
O technickém zpracování si můžete vytvořit vlastní názor, k dispozici je několik obrázků, představující hru v retro stylu tak, jak známe z předešlých dílů Red Alert. Na druhou stranu se první screenshoty staly předmětem mnoha, často velmi negativních debat, lidem se zkrátka podoba Red Alert 3 nelíbí. Náš názor je kdesi uprostřed – jedna polovina jakoby chtěla grafiku co nejlepší, druhá zase nechce přijít o tu dávku nostalgie. Jasné je, že SAGE engine už pomalu končí svojí éru úspěchu a ze strany vývojářů je to z tohoto důvodu trochu risk. Musíme však podotknout, že redaktoři časopisu Igromania, kteří hru viděli v chodu, si ji velmi pochvalují. Nechme se tedy sami překvapit nějakým tím trailerem, snad nás vývojáři nenechají čekat dlouho.
A kdyby přeci ano, mají pro nás lákavou nabídku, a sice možnost připojit se do betatestu. Vstup je podmíněn koupí datadisku C&C3 Kane’s Wrath, což ale pro milovníky série nejspíš nebude takový problém. V závěru pak dodáváme, že by hra vyjde vedle PC a Xbox 360 i na PlayStationu 3 a světě div se, ještě koncem tohoto roku.