Unikly HW nároky Ratchet and Clank: Rift Apart. Hra nebude na PC nutně žádat SSD a zabere 75 GB
i Zdroj: Insomniac Games / Sony Interactive Entertainment
Ratchet & Clank: Rift Apart Novinka Unikly HW nároky Ratchet and Clank: Rift Apart. Hra nebude na PC nutně žádat SSD a zabere 75 GB

Unikly HW nároky Ratchet and Clank: Rift Apart. Hra nebude na PC nutně žádat SSD a zabere 75 GB

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

14. 7. 2023 08:20

Ve zřejmě příliš unáhleném a stejně rychle staženém příspěvku byly na Steamu zveřejněny hardwarové nároky Ratchet and Clank: Rift Apart. Naštěstí se je podařilo zavčasu zachytit na fóru Resetera, takže i když už nejsou oficiálně dostupné, můžete si je dál prohlédnout.

Reklama


Podoba doporučených požadavků níže se dělí dle vizuálu na těchto 5 stupňů:

  • Minimální: velmi nízké detaily, rozlišení 720p a 30 fps
  • Doporučené: střední detaily, rozlišení 1080p a 60 fps
  • Vysoké: vysoké detaily, rozlišení 1440p a 60 fps (či 4K a 30 fps)
  • Amazing ray tracing: vysoké detaily s druhou nejvyšší předvolbou ray tracingu, rozlišení 4K a 60 fps (či 4K a 30 fps)
  • Ultimate ray tracing: vysoké detaily s nejvyšší předvolbou ray tracingu, rozlišení 4K a 60 fps
Unikly HW nároky Ratchet and Clank: Rift Apart. Hra nebude na PC nutně žádat SSD a zabere 75 GB
i Zdroj: Insomniac

Jak můžeme vidět, hra alespoň na své nejnižší nastavení již nevyžaduje SSD, což je trochu překvapení, uvážíme-li slova vývojářů. Možná si totiž vzpomenete, že Insomniac původně před vydáním hry zcela pochopitelně roli nového disku zveličoval. Tehdy i v rámci marketingu teprve nastupující konzole uváděl, že SSD je klíčem pro fungování hry a že by bez něj nemohla fungovat:

„Ratchet & Clank: Rift Apart je hra, která využívá prvku různých dimenzí a dimenzionálních trhlin. To by nebylo možné bez polovodičového disku systému PlayStation 5. SSD je bleskově rychlý. Umožňuje nám budovat světy a promítat hráče z jednoho místa na druhé téměř okamžitou rychlostí. Neuvěřitelně to mění pravidla hry, protože nyní můžeme hrát hry, ve kterých jste v jednom světě a v příštím okamžiku jste v jiném,“ uvedl v červnu 2020 kreativní ředitel Insomniac Marcus Smith.

Pomineme-li nicméně tento malý rozdíl, požadavky se zdají být již přiměřené skvělému vizuálu hry. Vývojáři sice přidávají upozornění, že zapnutí ray tracingu bude asi vhodné kombinovat s upscalery rozlišení, nicméně to se dalo čekat. Jak bylo totiž potvrzeno, zatímco PC verze bude mít jak ray-tracované odrazy, tak i ambientní okluzi a stíny, verze pro PS5 podporuje pouze odrazy. Co se týče upscalerů, vývojáři u PC portu již potvrdili přítomnost všech z nich, od NVIDIA DLSS 2 a 3 až po AMD FSR 2 a Intel XeSS. 

Na konec pak nezbývá tedy než doplnit, že port samotný vyjde už 26. července pro Steam a Epic Games Store.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama