Ubisoft se vydává směrem cloudu. Ubisoft Scaler je novým krokem ve tvorbě herních světů
i Zdroj: Ubisoft
Novinka Ubisoft se vydává směrem cloudu. Ubisoft Scaler je novým krokem ve tvorbě herních světů

Ubisoft se vydává směrem cloudu. Ubisoft Scaler je novým krokem ve tvorbě herních světů

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

19. 3. 2022 09:10

Francouzské vydavatelské a vývojářské uskupení Ubisoft ještě před oficiálním začátkem letošního GDC odhaluje novou cloudovou technologii Ubisoft Scaler. Jejím smyslem bude posílení možností, s nimiž mohou vývojáři tvořit stále bohatší herní světy. Ke zhlédnutí je již i první trailer nabízející malou vyhlídku do dalších let včetně ukázání vize, jíž se Ubisoft hodlá držet.

Reklama

  • Ubisoft oznámil cloudovou technologii Ubisoft Scalar
  • Do dalších let bude vývojářům pomáhat ve tvorbě propracovanějších herních světů
  • Už nyní Ubisoft Stockholm tvoří značku, která na technologii staví

„Ubisoft Scaler je kus stavební technologie, která umožňuje titulům od Ubisoftu využívat sílu cloudu. V podstatě to ale není vše, neboť jde taktéž o obří posun v myšlení. Zkuste se podívat 10 let do budoucnosti a představte si, jaké by hry měly být, mohly být, co byste od nich mohli očekávat a jak je vyrábíte,“ uvedl po vydání oficiálního videa technical director Ubisoft Stockholm Per-Olof Romell. 

V navazující Q&A sekci Romell ještě krátce doplnil, že Scalar rozhodně nemá být v žádném případě zaměňován se streamováním her a že jeho využití bude viditelné i napříč místy, jako je herní fyzika, umělá inteligence nebo zvuk. „Streamování her je distribuční model, který zlepšuje herní dostupnost, ale zásadněji nemění herní podstatu ani kvalitu. V případě Ubisoft Scaleru jde předně o kvalitu a možnosti, které nám jako herním vývojářům a hráčům otevírá.“

Stockholmské studio zformované v roce 2017 ve svém popisu vyzdvihlo, že cloud podstatně sníží závislost Ubisoftu na hardwaru koncového uživatele. „Limitace zde byla přítomna tak dlouho, jak dlouho tvoříme hry. Ve skutečnosti můžeme říci, že se nám je dařilo skrývat a obcházet, a v jistém smyslu tak z této činnosti učinit naši odbornost. Scaler nám nyní umožňuje tato omezení dočista odstranit spíše než opakovaně posouvat jejich hranice.“

Jak už bylo řečeno, to, kde bychom změnu měli pocítit úplně nejvíce, je navýšení kvalitativních aspektů herních světů. Co se týče konkrétních zmínek, vyzdviženo bylo např. navýšení horního limitu hráčů v multiplayeru nebo zvýšení robustnosti herních systémů. Rovněž bylo uvedeno, že Scalar není projektem pouze Ubisoftu Stockholm, ale i studií, jako je Ubisoft Kiev, Malmo, Helsinki a Bucharest. 

Samotná stockholmská pobočka, která se vývojovém procesu staví do ústřední role, pak podle prohlášení managing directora Patricka Bacha paralelně pracuje i na neoznámené herní značce. Její předností má být právě plnohodnotné využití cloudu, přičemž ruku v ruce s technologií, na které stojí, i nová hra zatím působí jako hudba vzdálených let.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama