Ubisoft: ladit hry není naše priorita
Ubisoft si v posledních letech udělal hodně zlé krve mezi počítačovými hráči. Nejenže je kolem roku 2010 notně sejřil vynálezem otravné DRM ochrany, ale je všeobecně známo, že počítačové porty ubisoftích her nepatří mezi zrovna ty skvěle optimalizované.
Právě problém se špatným výkonem her na PC platformách se znovu propíral nedávno, když hráči zjistili, že ani skutečně nadstandardně vybavené PC sestavy nedokáží za vysokého rozlišení 1080p držet Assassin’s Creed 4 aspoň při šedesáti snímcích za vteřinu.
Jeden z manažerů Ubisoftu Sylvain Trottier to lakonicky vysvětlil: „Dobrá optimalizace PC her není naší prioritou.“ Tedy alespoň v minulosti nebyla. Nová generace konzolí je prý stavbou mnohem blíže k PC, takže bude pro Ubisoft mnohem snazší počítačové porty ladit.
Ovšem firma stále vychází z kontroverzního přesvědčení, že dobře optimalizovat má smysl jen pro konzole. Vysvětluje to suše - chybí vám na PC výkon? Tak si kupte lepší grafickou kartu. Je fakt, že tohle konzolista říct nemůže. A proto se prý mu Ubisoft věnuje víc...