Ubisoft hájí mikrotransakce i v placených hrách
Ubisoft ve své výroční zprávě obhajuje přítomnost mikrotransakcí i v placených hrách s argumentem, že tyto doplňky zvyšují zábavnost.
- Ubisoft tvrdí, že mikrotransakce jsou volitelné a nezabraňují plnému hraní
- Firma je prezentuje jako způsob personalizace a rychlejšího postupu
- Kritici poukazují na rozpor mezi plnou hrou a dodatečnými nákupy
Ubisoft nedávno zveřejnil výroční finanční zprávu, ve které popisuje svůj byznys model zahrnující mikrotransakce v prémiových hrách. Firma tvrdí, že hráči si mohou užít kompletní hru bez nutnosti dalších nákupů, a že mikrotransakce jsou dobrovolné. Podle Ubisoftu mají navíc přinášet hráčům „více zábavy“ tím, že umožňují personalizaci postav nebo rychlejší postup.
Tento přístup však vzbuzuje pochybnosti a kritiku ze strany hráčů i odborníků. Mikrotransakce jsou běžné u free-to-play titulů, kde jde o kosmetické doplňky, které neovlivňují rovnováhu hry. V případě prémiových her, které si hráči kupují za plnou cenu, však často vyvolávají pocit, že je nutné platit navíc, aby se hráč dostal dál, což bývá označováno jako „pay to win“.
Nový Ghost Recon je ve vývoji, Ubisoft sází na live service model
Ubisoft potvrdil, že pracuje na nové hře ze série Ghost Recon, která má navázat na předchozí díly a zároveň přijít s moderním přístupem k online hraní.
Ubisoft se v dokumentu snaží zdůraznit, že respektuje hráčskou zkušenost a dlouhodobou udržitelnost, ale pro mnoho hráčů zůstává představa, že mikrotransakce jsou „zábava“, spíše neakceptovatelná.