„U kampaně TF2 jsme zkoušeli více žánrů“
O zdařilosti Titanfallu jsme toho namluvili hodně. Kampaň, kterou vývojáři ze studia Respawn vytvořili, se podle médií i podle veřejnosti povedla, a toho jsou si vědomí i samotní vývojáři. Za skvěle odvedenou práci jim děkuje i vedoucí vývoje singleplayerové kampaně Mackey McCandlish.
„Jsem na náš tým velice velice pyšný, že dodal takovou kampaň, dokončil ji, dodal ji v tak krátkém čase,“ chválí svůj tým McCandlish. S povděkem kvituje i to, že zvládli skvěle vybalancovat tři základní a zároveň odlišné typy hratelnosti, totiž souboje s pilotem, jeho obratnost a souboje uvnitř titána. „Střílečky jsou v tomto tak trochu v pasti, nabízí až příliš té samé hry, a jsem rád, že my jsme ten mix zvládli vytvořit v takové podobě,“ říká.
Takhle pestrý zážitek ale vznikl postupným uvažováním, co všechno do kampaně zařadit. „Hráli jsme si s myšlenkou dát tam nějaký real-time strategický prvek. Zjistili jsme, že když ke střílečce dáte něco příliš vzdáleného, dostaví se šacho-boxerský efekt, totiž že obě dvě věci jsou si tak rozdílné, že k sobě nepasují a nerespektují se. Šachista také nerespektuje boxera a boxer nerespektuje šachistu,“ popisuje McCandlish počátky vývoje. Jak podotýká dále, těžko byste takovou hru perfektně ovládli.
„Pro single jsme vzali některé staré osvědčené prvky a smíchali jsme je s jinými herními žánry, jako jsou plošinovky a puzzle hry, a jsme na sebe hrdí, že to takhle funguje,“ dodává závěrem.
O tom, že si Titanfall 2 vede dobře i v zahraničí, svědčí i pozitivní recenze. O úspěchu a neúspěchu ale rozhoduje konkurence – tou největší je futuristicky zasazené Call of Duty. A upřímně, tomu se moc nevede. Twitterový účet Titanfallu na to poměrně vtipně reaguje.
One is “mostly slow & plodding” while the other's “frantic precision is electrifying”– you decide: https://t.co/QkynZOXgpn#MakeTheRightCallpic.twitter.com/aAHWbrZQ2y
— Titanfall (@Titanfallgame) November 4, 2016
Něco podobného ale není úplně košér, někteří by to Respawnu nemuseli přičítat k dobu. I když je to zvláštní, k účtu @Titanfallgame nemají evidentně přístup jen vývojáři, kteří posléze kontrovali na svém účtu @Respawn se zprávou, že právě tento kanál je „oficiální hlasem studia Respawn“ a že oni své kolegy respektují.
For the record: @respawn is the official voice of Respawn studio. We have nothing but respect & love for our fellow devs.
— Respawn (@Respawn) November 4, 2016