Tvůrčí tým Headfirst Productions je na prahu smrti!
Fanoušci všeho co se týká Call of Cthulhu mythosu by si neměli nechat ujít už na podzim minulého roku vydanou Xbox verzi, nebo právě v těchto dnech na trh uvedenou PC verzi 3D akce Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth. Na dlouhou dobu je to totiž jediný titul z Cthulhu tématikou, který si budou moci zahrát. Někteří se sice mohou ohradit tím, že tým Headfirst Productions připravuje hned několik Call of Cthulhu titulů, ale právě tento argument už je delší dobu absolutně irelevantní. Nezávislý tvůrčí tým Headfirst Productions už se díky mizernému managementu nezmůže vůbec na nic, natož na jakýkoli dříve ohlášený Call of Cthulhu titul. O špatném vedení Headfirst svědčil už fakt, že výše uvedená akce Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth byla ve vývoji celých šest let! Je tedy docela zázrak, že hra vůbec vyšla ačkoli právě kvůli ní je vlastně tým Headfirst až po bradu v ...odpadu.
Podle tohoto dlouhého, ale informacemi nabytého, postu se prý tým Headfirst Productions právě nachází v nucené správě. Znamená to, že už je veškerý majetek (hmotný i nehmotný) týmu Headfirst v rukou správce konkursní podstaty, jenž se jej bude snažit rozprodat, aby se získané finanční prostředky použily na uhrazení závazků, kterých rozhodně není málo. S jejich odstraněním nepomohla ani zoufalá snaha z minulého roku, kdy došlo v Headfirst k odchodu prvních zaměstnanců a prodeji několika licencí včetně Simon the Sorcerer licence (nechvalně proslulý Simon the Sorcerer 3 byl vůbec prvním produktem Headfirst Productions) německému týmu Silver Style Entertainment. To však s vylepšením mizerné finanční situace týmu nijak nepomohlo, což byl pro řadu loajálních zaměstnanců poslední hřebík do rakve a víceméně všichni až na jednoho jediného odešli, aby si našli nové zaměstnání ve společnostech a týmech jako Eurocom, Lionhead Studios, BioWare, Codemasters a dalších.
Jediným, kdo v Headfirst Production kromě managementu zůstal, byl hlavní inženýr projektu Call of Cthulhu: DCotE, který se honosí nickem TheHoodedClaw. Právě on to byl, kdo se skoro sám postaral o port výše uvedené hry z Xboxu na PC, který nyní vydali společnosti Ubisoft (Evropa) a Bethesda (US). Nelze se však divit, že ostatní vývojáři vzali hned po dokončení Xbox verze Call of Cthulhu: DCotE do zaječích a šli za prací jinam. Pracovní podmínky v Headfirst prý byly docela šílené, pravidelné přesčasy byl neplacené, technické zázemí zastaralé. To všechno pod vedení údajně absolutně neschopného managementu, který neustále skákal od projektu k projektu, aniž by byl schopen vývoj některého z nich nějakým způsobem pořádně nastartovat a hlavně dokončit. Proto už se Call of Cthulhu fanoušci nikdy nedočkají titulů jako Call of Cthulhu: Tainted Legacy/Destiny's End ani Call of Cthulhu: Beyond the Mountains of Madness ani žádného z mnoha dalších (Deadlands, Iron Kingdoms, Battle of the Planets), které byly v průběhu uplynulých let oznámeny. Zkrátka a dobře. Nezávislý tvůrčí tým Headfirst Productions je na pokraji své smrti, kterou svými chaotickým vedením a řadou špatných rozhodnutí zavinil hlavně management.