True Crime Článek True Crime: Hong Kong

True Crime: Hong Kong

Dalibor Franta

Dalibor Franta

9. 8. 2010 22:00
Reklama

Série rozverných městských akcí True Crime, a teď už jim skutečné série říkat můžeme, protože s třetím kouskem na cestě už zkrátka sérii tvoří, se vrací. A jestli se vám při tomto sdělení pohříchu děsivém nezježily všechny chlupy na zádech a na předloktí a v podpaždí a vůbec všude, kde si – prasata neoholená – tyhle svoje chlupy pěstujete, tak to s vámi, holenci, není něco v pořádku. Protože série True Crime, věrná svému jménu, byla blahé paměti skutečně kriminální. Tedy rozuměj špatná. A když tuhle její podprůměrnost podpořily v roce 2005, s vydáním True Crime: New York, i špatné prodeje, šoupli ji v Activision na zchlazení k ledu. A teď nám ji po pěti letech zase z lednice vytahují a cpou nám ji pod nos, tedy pod frňák, div že ne jako druhé vytržení boží. Nebo vlastně třetí. Tak co teď z toho?

Trochu hrůzy z této informace ukrajuje fakt, že původní tým výlupků z Luxoflux, který byl odpovědný za první dva díly série, byl odejit, a to je – jak budete jistě souhlasit – asi tak jediná rozumná věc, co se dá s týmem, který se jmenuje Luxoflux, udělat. Protože nikdo, kdo se jmenuje Luxoflux, nemůže svou práci myslet vážně. Na vývoji nového dílu True Crime s nadmíru vynalézavým podtitulem Hong Kong už se proto podílí studio United Front Games, což je nesourodá, ale o to sympatičtější směska bývalých vývojářů z Rockstaru (Bully), Black Boxu (SKATE), Volition (Saint’s Row) a dalších. Cíl mají jediný – nenechat se vyhodit. A v tomto procesu snad i vytvořit hru, která bude po všech stránkách lepší, než obě předchozí True Crime. A při těch slovech visí laťka všude, jen ne vysoko.

Nohy mají na běh vlohy

V nezvykle bohaté konkurenci městských akcí chce se nové True Crime odlišit především důrazem na pěší akci, realistické pěstní souboje a vůbec tak trochu syrovější a dospělejší atmosféru, pro kterou vývojáři – dle svých slov – čerpají inspiraci ve filmech jako je Blade Runner, Sedm nebo Bod zlomu. Tam, kde konkurence propadá mámení formy a soustředí se na sandbox jako takový, chtějí v United Front zaujmout především podrobně propracovaným bojovým systémem, specifickou formou pouličního free-runningu, jenž by se spíše než na střechy a okapové roury soustředil na rychlý a plynulý pohyb v přeplněných hongkongských uličkách, a konečně realistické přestřelky, v nichž důležitou roli (zejména v rychle jedoucích vozidlech) sehraje možnost zpomalit čas. Ani jeden kousek se s originalitou nepotkal, společně však tvoří celek, který zatím, půl roku před plánovaným vydáním, působí až překvapivě dramaticky a přitažlivě.

Ruce mají na box… ruce

Bojový systém a složitá komba byly vždy neodmyslitelnou součástí série True Crime, v Hong Kongu se však dostaneme ještě o krok dál. Vedle klasické plejády úderů a kopů se představí „nový“ systém původem ze série Assassin’s Creed – odrážení úderů a plynulý přechod do efektivního protiútoku. Stisknutím tlačítka uhne hráč protivníkovu úderu a stylově mu v odpověď přerazí ruku v lokti, nohu v koleni a jiné chuťovky. Policista v přestrojení Wei Shen, toho času na misi infiltrovat Triády, naučí se také odchytávat své soky coby chodící štíty, případně se jich bude moci zbavit ve spolupráci s okolním prostředím; lopatkami klimatizace, dveřmi od lednice, víkem od popelnic, kufrem auta, zábradlím a vůbec celou plejádou vraždících nástrojů, které nabídne taková průměrná čínská ulice. Nakolik neoriginálně může tohle všechno znít, v pohybu je to ryzí nádhera a plynulostí a přirozeností vyrovná se akce v True Crime i své pravděpodobně největší studnici inspirace – druhému Assassin’s Creed, přičemž všechnu ostatní městskou konkurenci nechává daleko za sebou. Jen vydržet.

Běhej, střílej, nakupuj a triády rozcupuj

I free-running je svým způsobem pocta sérii AC, drží se však (doslova) více při zemi. Wei Shen využije svých schopností parkouristy v četných pěších honičkách přeplněnými ulicemi a hráč zde bude muset kontrolovat především plynulost pohybu přes překážky, jako jsou trhové stánky, odstavené popelnice, zábradlí a – to především – všudypřítomné davy kolemjdoucích. Zvýšený důraz na pěší přesuny a pěstní souboje však ještě neznamená, že nový True Crime zanevře na klasickou střeleckou rubanici. Zde se ke slovu dostane řečený systém zpomalování času. To, co se v jiných otevřených hrách dokáže lehko změnit v peklo, totiž střelba z jakéhokoliv rychle jedoucího dopravního prostředku, lhostejno zda jednostopého nebo dvoustopého, bude v novém True Crime kompenzováno právě systémem zpomalení času, jenž by měl spolu s asistentem míření, něco ze zažité frustrace odstranit.

Podle nových informací z E3 se dočkáme i budování pověsti v podsvětí, která bude rozhodující pro Wei Shenův úkol věrohodně infiltrovat nejvyšší struktury hongkongských Triád a přesvědčit klíčové osoby o své mravní zkaženosti. Do této statistiky se nepromítnou pouze úspěchy z jednotlivých misí, ale i oblečení jaké Wei Shen nosí a auta, která řídí. Dokud se neobklopí nákladným luxusem, nikdo ze zločinných špiček si o něj neopře ani kolo. Za předpokladu že špičkové mozky zločinu jezdí na kole. Což asi špičkové mozky zločinu nejezdí. Ostatně… v listopadu se o tom přesvědčíme sami. Na Xboxu 360, PS3 a PC.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama