Tři ikonické herní série: Zaklínač, Doom a Tomb Raider
i Zdroj: CD Projekt Red
Novinka Tři ikonické herní série: Zaklínač, Doom a Tomb Raider

Tři ikonické herní série: Zaklínač, Doom a Tomb Raider

Lukáš Tauc

Lukáš Tauc

Za posledních několik dekád se herní svět rozrostl o několik ikonických sérií, které si získaly srdce milionů hráčů po celém světě. Mezi ty nejvýznamnější patří Zaklínač, Doom a Tomb Raider. Každá z těchto sérií přinesla něco nového a jedinečného, co ovlivnilo vývoj herního průmyslu.

Reklama

Zaklínač, začínající svou cestu v roce 2007, přinesl komplexní příběh a detailní svět, kde se hráči mohli ponořit do temného fantasy univerza. Doom, s jeho revolučním 3D designem a intenzivní akční hratelností, definoval žánr stříleček a nastavil nové standardy pro rychlou akci a brutalitu. Tomb Raider, debutující v roce 1996, nejenže obohatil herní svět o charismatickou archeoložku Laru Croft, ale také se neustále vyvíjel, aby zůstal relevantní a inovativní.

Článek vznikl díky podpoře INNO3D a NVIDIA. Děkujeme! Modely INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER X3 OC 16GINNO3D GeForce RTX 4060 Ti Twin X2 stojí za pozornost.

Tři ikonické herní série: Zaklínač, Doom a Tomb Raider
i Zdroj: INNO3D

Zaklínač: Tři dekády digitálních dobrodružství

Zaklínačská dobrodružství Geralta z Rivie nás provázejí už tři dekády v podobě knih, seriálů a úspěšné herní série od CD Projektu Red. První hra z roku 2007 představila Geralta bez paměti, postupně se učícího zaklínačské dovednosti, s komplexním příběhem a alchymií, i když s technickými problémy. Zaklínač 2: Vrahové králů (2011) přinesl vylepšenou grafiku a temnější, politický příběh, ale odrazoval složitostí a bugy. Zaklínač 3: Divoký hon (2015) využíval Red Engine 3, sledoval Geralta pátrajícího po Ciri a bojujícího s Divokým honem, nabídl detailní svět a dvě rozsáhlá rozšíření. Next Gen update z roku 2021 zlepšil grafiku a výkon hry, přičemž CD Projekt Red pracuje na dalším dílu, tentokrát bez Geralta.

zaklinac-je-na-nasich-monitorech-jiz-17-let-jake-byly-jeho-pribehy
i Zdroj: Spite.cz

Zaklínač je na našich monitorech již 17 let, jaké byly jeho příběhy?

Zaklínačská dobrodružství už známe 3 dlouhé dekády. Bylo tu spoustu pokusů předělat Geralta na digitální interaktivní podobu…

Jakub Dohnanský
Obsah z Spite.cz

Doom: 31 Let revoluční akce a démonického masakru

Doom, plný akcí a kontroverzí, je s námi přes tři dekády. ID Software vytvořil ikonickou sérii, která přinesla revoluci v herním průmyslu díky využití 3D grafiky a brutální akční hratelnosti. Hráči se stali mariňákem na Marsu bojujícím proti démonům, což podtrhoval ikonický soundtrack. Pokračování o rok později přineslo boj proti démonům na Zemi, nové nepřátele a ikonickou dvouhlavňovou brokovnici. Doom 64 pro Nintendo 64 nabídl temnější atmosféru a přepracovaný design zbraní. Doom 3 se zaměřil více na příběh a hororovou atmosféru, což rozdělilo fanoušky. Doom 2016 vrátil sérii k jejím kořenům s novou mechanikou "Glory Kill" a hudbou od Micka Gordona. Doom Eternal vylepšil vše, co fungovalo v roce 2016, přidal Ray Tracing a DLSS Super Resolution. Nový díl s názvem Dark Ages hráče zavede do středověkého prostředí, kde nás čeká další krvavá řežba s industriální metalovou hudbou.

pekelny-doom-je-s-nami-uz-31-let-jake-byly-jeho-hry
i Zdroj: Spite.cz

Pekelný Doom je s námi už 31 let, jaké byly jeho hry?

Doom je tu přes tři dekády doprovázený nejednou kontroverzí a akcí plnou démonů. ID Software vytvořil nezapomenutelnou a…

Jakub Dohnanský
Obsah z Spite.cz

Tomb Raider: Ikona videoherního světa

Série Tomb Raider, která debutovala v roce 1996, prošla několika výraznými změnami, přičemž Lara Croft zůstala nezapomenutelnou postavou. První díl s revoluční 3D grafikou a archeoložkou Larou Croft hledající artefakt Scion byl inovativní, ale trpěl problémy s kamerou a ovládáním. Pokračování s artefaktem Dagger of Xian mělo zlepšenou grafiku a větší levely, třetí díl nabídl nelineární strukturu úrovní. The Last Revelation zdůraznil příběh, ale Chronicles nepřinesl inovace a prodeje byly slabší. Po pauze přinesl temnější díl s RPG prvky technické problémy, ale Crystal Dynamics přinesli svěží vítr s Tomb Raider: Legend, zaměřeným na Excalibur. Následovaly další úspěšné tituly, včetně rebootu série zaměřeného na přežití mladé Lary na ostrově, a pokračování hledající artefakty v Syrii a Sibiři. Závěrečná trilogie s hledáním tajemství v Paititi přinesla krásný svět, hádanky a Ray Tracing, přestože trpěla repetitivními misemi, tak uzavřela pouť Lary důstojně.

od-trojuhelniku-k-14-skvelym-hram-jaky-byl-cely-tomb-raider
i Zdroj: Spite.cz

Od trojúhelníků k 14 skvělým hrám, jaký byl celý Tomb Raider?

Série Tomb Raider je tu s námi už sakra dlouho. Ať už jsme si Laru zamilovali jako děti, nebo až později, faktem zůstává, že…

Jakub Dohnanský
Obsah z Spite.cz
Reklama
Reklama

Sponzorovaný redakční článek

Autorem textu je redaktor našeho webu. Jedná se o nezávislý článek, který mohl vzniknout díky finanční podpoře partnera. Děkujeme!

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama