Třetinu trhu s virtuální realitou ovládá Sony
Nezávislá agentura 01consulting provedla průzkum trhu s VR zařízeními a přišla se závěry, které hráče pravděpodobně tolik nepřekvapí. Třetinu celého trhu si pro sebe ukousla společnost Sony se svým PlayStation VR, na druhém místě je Oculus Rift a HTC Vive - považované ze najlepší VR na trhu - stojí se svými 6 procenty až na 5. místě.
Lidé z 01consulting zkoumali 30 společností a jejich 40 produktů na základě odhadovaných prodejních čísel a uvedli samozřejmě i důvody úspěchu, resp. neúspěchu jednotlivých zařízení. V případě Sony mluví o velké základně potenciálních vlastníků VR v souvislosti s prodanými kusy konzole PlayStation 4 a zmínili samozřejmě i zaměření na hry, kterým se Oculus VR, HTC ani další firmy nemohou pochlubit. Pro PlayStation VR je důležitá i cena, která je adekvátní s přihlédnutím k celkové kvalitě VR zážitku.
I přes to, že ostatní firmy se těmito vstupními předpklady pochlubit nemohou, podle zprávy 01consulting vydělávají stovky milionů dolarů, a to díky marketingu nebo podpoře silné značky.
Zpráva rovněž uklidňuje skeptiky, kteří si VR nechtějí pořídit z důvodu nedostatku kvalitních her a aplikací obecně. Lidé z 01consulting ale vidí příchod hardwaru na prvním místě jako logický krok s tím, že software přijde později. Otázkou ale samozřejmě zůstává, zda nejde jen o další vlnu, která - podobně jako již dvakrát v historii multimediální zábavy - opět padne ke dnu.