The Secret World Článek The Secret World

The Secret World

Maggot

Maggot

3. 8. 2011 22:00 7
Reklama

Míváte často pocit, že nejste doma sami? Pocit, že vás něco sleduje a může se to na vás kdykoliv vrhnout? Nebo jste jedni z těch, kteří rádi vymýšlí konspirace všeho druhu a stojí si mermomocí za tím, že prezidenti toho světa jsou nefalšovaní démoni, co každou neděli perou spodky spolu s lidskou kůží? Pokud jste zaškrtnuli "Ano", studiem Funcom vyvíjené MMORPG s názvem The Secret World, které přetéká tajemnem, mysticismem a úspěšně staví na lidském podvědomí o jiném světě, jenž se prolíná tím naším, je tu jen a jen pro vás. Jak zákon praví, vývoj masivních multiplayerovek je velice náročná a ošemetná záležitost, což potvrzuje i pětiletý vývoj zmiňovaného titulu, původně známého jako "The World Online" a "Cabal". Čeho se dočkáme a co zůstane nikdy nevyřčeným přáním?

Jack Rozparovač neni ve svý kůži

Sám Funcom si při vývoji prošel menším peklem, kdy byly jeho řady soustavně zužovány problémy s financemi a vyhazovy zaměstnanců. I přesto už od roku 2006 bojují s vývojem hry a zatím se zdá, že váhy úspěchu převažují na jejich stranu. The Secret World hráče zaujme už jen svým konceptem a prostředím, v němž se bude hráč ve finální verzi pohybovat. Zatímco drtivá většina dnešních MMO her staví na úspěchu fantasy, sci-fi a obecně příběhů z jiných světů a dimenzí, titul od Funcomu má gradovat zejména na reálných lokacích, odkazech a lidech. Jak asi tušíte, situace není tak jednoznačná. Náš svět v podání Funcomu totiž okupují temné síly, démoni a nadpřirozeno, které ovládají události našeho světa a ovlivňují veškeré věci, které se kolem nás dějí. Idea je zkrátka taková, že běžně máme pod nosem ďábly, kteří manipulují s naším životem a je to právě zasazení temnoty do nám známých míst, které dělá ze hry, už jen při pomyšlení nad netradičním konceptem, vcelku zajímavé soustu, které stojí a padá právě na prolínání reality a fantazie.

Hráč v podstatě nemá jinou možnost, než zapadnout do jedné ze tří frakcí a vymítat zlo z povrchu zemského. Tato společenstva jsou v podstatě komunity hráčů, odlišujících se zejména v přístupu k boji se zlem a celkové ideologii. Templáři jsou řádem svázaní jedinci, silně věřící, ale také magií posílení, přičemž neváhají vyhladit celá sídliště jen proto, aby se zbavili zla. Ilumináti jsou přesný opak, neshromažďují se do skupinek, místo toho pracují jako jednotlivci směřující ke kompletní nadvládě nad světem. A Dragon… to jsou ti temní a tišší obyvatelé Asie, žijící na okraji chaosu, čekajíce na příležitost se ujmout vedení nad světem. Přilnutí ke konkrétní kultuře s sebou nese hned několik výhod souvisejících s výchozími schopnostmi a použitím zbraní, mnohem důležitější jsou ovšem separátní příběhy pro každou z frakcí. Jak již bylo řečeno, ačkoliv všichni chtějí porazit zlo, každý k tomu má jinou motivaci. Na pozadí hry se ovšem odehrává hned několik vyprávění a je pouze na vás, jestli se postupným plněním questů a návštěvou lokací doberete pravdě. Krom toho, že má každé místo svou vlastní historii, která si přímo žádá o rozpletení, úkoly monitorují i postup ostatních komunit a růst vlastní osobnosti. Zejména příběhová kostra je ovšem vcelku lineární, a když bude hráč chtít, může okamžitě dojít na konec hry, což se mu samozřejmě nepovede kvůli hned několika důvodům. Ta možnost tu je, zatím se ovšem jako nejzajímavější činnost jeví právě postupné odhalování tajemství jednotlivých míst, která jsou krásná právě díky tajemnosti a krvavé historii, jež nabízí.

Jakej level?

Vývoj postavy je něčím zcela odlišným od zaběhnutých standardů, hráče nezužují žádné třídy, ani povolání, která by hra vyžadovala v určitých situacích. Dokonce ani systém levelování není přítomen v klasické podobě. Naproti tomu, pokud naplníte ukazatel zkušeností, obdržíte jeden bod, který lze investovat do libovolné schopnosti, díky čemuž si vývojáři slibují rychlejší začlenění hráče do hry samotné. Tím zároveň odpadá celá řada svazujících podmínek, na druhou stranu, lidé se jen zřídka kdy vydají odlišnou cestou i když před sebou mají pláň svobody. Je jasné, že Funcom bude muset nějakým způsobem rozdělení bodů omezit a teprve čas ukáže, jak se hráči s podobnou nabídkou vypořádají. Systém vývoje se ovšem přiklání spíše k RPG hrám pro jednoho hráče. Už teď je ale jasné, že podobný systém bude mít na samotnou hratelnost velký vliv. Jakmile si svou postavu vytvoříte, už s ní budete muset žít, přičemž vývojáři ještě přemýšlí nad povolením pouze jedné postavy na konkrétním serveru. Aby něco takového autor udělal, musí mít ve své dílo opravdu silnou víru. Ačkoliv jsou herní mechanismy stále tou krásnou neznámou, boj jako takový je velice rychlý a technicky v podstatě stejný jako v případě jakýchkoliv jiných MMORPG titulů s tím, že máte k dispozici reálné zbraně, od samopalů a brokovnic, až po velké krumpáče, palice nebo baseballové pálky a podobně. Zkrátka běžné komunitní předměty, které najdete v každém lepším obchodě s domácími potřebami nebo na každém dětském hřišti. Vidíte nepřítele, kterého zkrátka uklikáte k smrti. Samozřejmostí je použití maker a vlastního namapování kláves, jelikož počet dostupných schopností bude opravdu rozsáhlý.

Hra běží na enginu DreamWorld, na němž běžel právě i Age of Conan, což dělá z The Secret World velice pohlednou hru, jejíž hlavní silou je ovšem unikátní design úrovní a celkově hororový nádech. V demonstrované ukázce jsme se podívali do místa zvaného The Savage Coast, malého přístavního městečka se zábavním parkem v centru a sousedstvím, které už dávno nežije tím klidným životem se sladkostí v srdci. Sympatický design oblasti je zahalen příjemně mrazivým nádechem, který byl aplikován na reálný základ, což z něj dělá nezvykle vyzývavý objekt zájmu a hráči vzbuzuje pocit, jako by se městem prohnal sériový vrah. Ve hře jsou samozřejmě i lokace, které na mapě světa nenaleznete, ve většině případů jsou ovšem inspirovány reálnými lokacemi. Jejich herní podoby jsou ovšem obývány zlými strejdy. Což byl od samotného počátku záměr – podstrčit lidem napínavé vyprávění a zajímavý svět, plný bizarních stvoření, které vychází z fantazie vývojářů, ale také ze zaběhnutých povídaček a tradic. Každé z míst nabízí unikátní prostředí a své vlastní příšery, kterých je ve hře spousta a všechny vydávají zvuky jako košíkem přimáčknutý důchodce ve frontě. Ke každé lokaci přísluší originální modely nepřátel a celkový nádech, jež by vám měl dávat najevo pocit, že to tu znáte, ovšem ne v podobě infikované zlem. Pokud například navštívíte přímořské letovisko v Evropě, na nepřátelích poznáte určitou inspiraci z řeckých bájí. A vězte, že se opravdu podíváte do celého světa, nevyjímaje horký Egypt ani chladné oblasti za polárním kruhem.

Satan má dneska noční

Socializace je nedílnou součástí každé masivní online hry, a TSW v tomto ohledu nebude jiný. Silnější monstra zkrátka vyžadují pomoc dalších lidských duší, ale ve hře se uplatníte i jako vlk samotář. Vývojáři potvrdili tu možnost, kdy spousty lokací pleníte sami a bez větších problémů sekáte řadová monstra. Nejenže se můžete spolehnout sami na sebe, ale jak známo, to nejlepší vybavení si můžete syslit pouze pro sebe. Výhodou hry je, že díky systému zlepšování skillů do hry snáz vkročí i noví hráči a rychleji se začlení do komunity. Jak si povedou v PvP soubojích proti ostatním hráčům, to už je otázka jiná. Rovnováha frakcí se bude ovšem v průběhu hry měnit a i když bude jedna z nich na vrcholu moci, nikde není psáno, že nemůže dostat po tlamě i od slabší konkurence. Vaše konání ve hře tak bude mít signifikantní dopad nejen na vaši postavu, ale právě i na vaše "nadřízené" a celkové výhody pramenící z totální dominance. Tak jako tak, The Secret World sestává ze stejného základu jako jakákoliv jiná hra. Někde začíná, drží ji jakási stať a někde také končí. Příběh a scénář na motivy povídek autorů jako je Lovecraft, Poe nebo Clive Barker vypovídají o výsledném zaměření víc, než cokoliv jiného.

Ačkoliv to tak nemusí působit, příběh hry je jednou z jejich devíz. K jeho komplexnosti byly všechny NPC postavy namluveny a na poměry MMO i kvalitně animovány. Ačkoliv je hororová atmosféra v případě multiplayerovek mírně sražena, ne-li úplně eliminována, všechno směřuje k bodu, kdy by si měl hráč připadat v něčem novém a neokoukaném. A právě The Secret World toto v mnoha ohledech splňuje. Nabízí alternativní pohled na realitu a reálné lokace, nespočet originálních a originálně navržených monster, ale také nové herní mechanismy, o nichž nyní nemůžete s jistotou říci, zdali budou fungovat v masivním měřítku. Až komunita bude v tomto případě soudcem, už teď je ale jasné, že to bude The Secret World mít příští rok s konkurencí zatraceně těžké.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama