The Chinese Room kutí Dear Esther na PS4/XO
Vydavatel Curve Digital a studio The Chinese Room dnes oznámili, že připravují konzolovou Director’s Cut edici hry Dear Esther. Duchovní předchůdce novějšího Everybody’s Gone to the Rapture by měl vyjít někdy během léta.
Titul, který původně vyšel v roce 2012 exkluzivně pro PC, byl ve své době oceněn pěti cenami BAFTA a celosvětově sbíral velmi kladná hodnocení pro své netradiční pojetí. „Dear Esther je pro nás velice důležitou hrou, a tak je skvělé vědět, co na ní řeknou hráči z Xboxu One a PlayStationu 4,“ řekl Dan Pinchbeck z britského studia The Chinese Room.
„Je to zvláštní, když je hra považována za zakladatele určitého žánru, ale Dear Esther jím opravdu je,“ dodával. Z jeho principů mimo jiné vychází i zmíněné Everybody’s Gone to the Rapture, ale hra zcela jistě ovlivnila i tvůrce atmosférických her jako jsou Firewatch nebo Gone Home.
Konzolová edice vám po prvním dohrání umožní zapnout exkluzivní mód s vývojářským deníčkem a komentářem, jak vznikaly jednotlivé scény. Zda se hra dočká alespoň nějakého drobného faceliftu není v tuto chvíli známé. Hru jsme v roce 2012 pochopitelně recenzovali, a jak ji tehdy Lukáš Kunce hodnotil si můžete stále na webu přečíst. Alespoň vám nastíní, zda se do „walking simulátoru“ pustit či nikoliv.