Teoreticky může mít Doom až 1000 FPS
Doom z roku 2016 je etalonem pro bezchybně optimalizované hry, která dokáže vymáčknout z každého stroje maximum. Vděčí za to především povedenému enginu id Tech 6, který i na nejslabších verzích konzolí držel skálopevných 60 snímků za vteřinu, ať se na obrazovce dělo cokoliv. Na PC ale samozřejmě dokázal víc. Doom Eternal jej ale hravě strčí do kapsy.
Pokud jste měli v roce 2016 (nebo samozřejmě i teď) adekvátní hardware, mohli jste docílit výrazně lepších výsledků. Vývojáři z id Software tvrdí, že nejvíce se jim podařilo dosáhnout 250 FPS. Tolik snímků za vteřinu už nikdo z nás neocení, ale u tak skvěle vypadající hry jde o skvělý technický počin. I kdybyste měli ještě výkonnější stroj, engine už zkrátka více nezvládal.
Jenže Doom Eternal nepohání id Tech 6, nýbrž id Tech 7. A situace je rázem odlišná. Jak si povede hra na všedních strojích, to se dozvíme zanedlouho, až nový Doom vyjde, díky Billymu Kahnovi ale víme, jak by hypoteticky běžel na počítačích, které má ve svém vlastnictví možná tak NASA. „Na id Techu 6 jsme dosáhli maximálně 250 FPS. Tahle hra (Doom Eternal) – pokud byste na to měli hardware – by snadno dosáhla až 1000 snímků za vteřinu,“ řekl Kahn pro IGN.
Kahn s IGN zašel do trochu větších detailů, které si můžete poslechnout ve videu níže. „Rychlost je jedním z nejdůležitějších aspektů při hraní Dooma,“ říká v úvodu a tomu se vývojáři podřizují. Veškeré kouzlo je údajně v tom, že id Tech 7 lépe pracuje s jednotlivými jádry procesorů. Doom Eternal tak využije jak větší sílu PS4 Pro a Xboxu One X, tak i samozřejmě budoucích PS5 a XSX. O nich ale Kahn mluvit prozatím nesmí...