Téměř 400 zaměstnanců Blizzardu si odhlasovalo vznik odborů
Další zaměstnanci studia vlastněného Microsoftem zakládají odbory. Můžou za to obavy z dalšího propouštění.
- Takřka 400 zaměstnanců Blizzardu vstupuje do odborů.
- Jde už o minimálně čtvrté studio v rámci Microsoftu, kde se vývojáři organizují.
- Na vině je několik vln propouštění a rušení studií pod Microsoftem.
Další skupina pracovníků společnosti Blizzard, která je vlastněna společností Microsoft, si odhlasovala založení odborů. Zaměstnance bude zastupovat organizace Communications Workers of America (CWA). CWA uvádí, že tento odborový svaz bude tvořen „téměř 400“ pracovníky z platformového a technologického oddělení Blizzardu.
Jejich krok navazuje na vznik řady dalších odborových organizací v Blizzardu v posledních několika letech. Podle tiskové zprávy CWA tento nejnovější odborový svaz tvoří softwaroví inženýři, projektoví a produktoví manažeři, grafičtí designéři launcheru Battle.net, lokalizátoři, QA testeři a pracovníci zákaznické podpory. Vznik už formálně uznala mateřská společnost Microsoft.
„Viděl jsem, jak příliš mnoho mých talentovaných kolegů opustilo firmu, ať už kvůli propouštění, nedostatku spravedlivé finanční odměny nebo neuspokojujícím podmínkám,“ cituje server Rock, Paper, Shotgun Timothyho Bileyho z organizačního výboru společnosti Blizzard. „Jsem nesmírně rád, že my, zaměstnanci, máme větší kontrolu nad naším pracovištěm a že konečně máme místo u jednacího stolu, abychom z Blizzardu skutečně udělali společnost, na kterou jsme hrdí, že zde pracujeme,“ dodal Biley.
„Pracovníci Blizzardu v Texasu se připojují k nové generaci vývojářů videoher, kteří znají svou hodnotu a stojí si za ní,“ doplnil Bileyho Ron Swaggerty z CWA. „Společně s našimi sourozenci v Kalifornii i mimo ni dokazují, že bez ohledu na to, kde pracujete, je organizování způsob, jakým zajišťujeme udržitelnost tohoto odvětví pro lidi, kteří ho pohánějí,“ uvedl Swaggerty.
Značný počet zaměstnanců Microsoftu se v posledních letech rozhodl vstoupit do odbor. Od vývojářů Call of Duty, přes zaměstnance Bethesdy, po vývojáře ZeniMaxu. Vzhledem kmasivnímu propouštění i rušení vývoje některýhc titulů není těžké tyto kroky pochopit.