Takhle bude vypadat Infamous na PS4 Pro
PlayStation 4 Pro, vylepšená verze dosavadní vlajkové lodi Sony, přijde na trh už za pět dní a na internetu se to samozřejmě jen hemží informacemi, jak moc budou konkrétní tituly na novém hardware vypadat lépe. Nejinak je tomu i v případě Infamous: Second Son a samostatného přídavku First Light.
O obou hrách se na PlayStation Blogu rozepsal Jason Connell, technický šéf vývoje ve studiu Sucker Punch, které má značku Infamous na svědomí. Podle jeho vlastních slov je Infamous už v původní verzi velmi působivou podívanou, plnou efektů zvláštních schopností hrdinů. Vylepšení, která přinese nová a silnější konzole, je podle něj celá řada, za zmínku však stojí hlavně tři z nich.
Tou první je, zcela nepřekvapivě, technologie HDR. Connell hovoří o tom, že už v době, kdy upravovali svůj engine pro přechod na novou generaci a tvořili Infamous: Second Son, hlavní důraz byl kladen na realistické osvětlení a tým chtěl dobře postihnout realistický vzhled deštivého Seattlu, slunce, oblohy a různých světelných zdrojů. S HDR se podle něj všechny tyto prvky posouvají na úplně novou úroveň a hráči se mohou těšit na dosud nevídanou míru kontrastu a skutečně dechberoucí momenty, které plynou z realistického nasvícení scény. Navíc připomíná, že HDR bude dostupné i na běžné PS4, pokud vlastníte odpovídající obrazovku.
Druhým vylepšením jsou veškeré detaily, které se ve hře vyskytují, ať už to je poletující listí, odpadky nebo jiné částicové efekty. Na PS4 Pro budou mnohem patrnější a uhlazenější. Hlavní snahou vývojářů při návrhu Second Son bylo postihnout vlhké podnebí Seattlu a docílit toho, aby všechny povrchy vypadaly mokře. To ovšem klade značné nároky na odrazy výše zmíněných detailů a bylo třeba využít spekulární anti-alisasing. Zvýšené rozlišení podle Connella ještě ve větší míře zdůrazní i ty nejmenší detaily i pro hráče, kteří si zatím nepořídili 4K televizi. Obraz se automaticky downscaluje na 1080p, ale obraz bude jemnější.
Třetím zásadní zlepšení ovlivní zejména superhrdinské schopnosti Delsina i Abigail alias Fetch. Ty byly už v původních verzích výkladní skříní toho, co grafici dokázali na tehdy nové konzoli vykouzlit. Ve 4K a s HDR si podle Connella povšimnete detailů, které dříve vašemu zraku unikaly. Vývojář navíc slibuje i vylepšený fotografický režim, abyste si efekty schopností mohli užít plnými doušky. Obě hry jsou podle něj překrásné už na původní PS4, verze pro PS4 Pro je však dle jeho názoru zajímavým oknem do budoucnosti. V galerii si můžete prohlédnout několik obrázků přímo z vylepšené verze.