tabula-rasa-revolucni-online-zalezitost-z-dilny-richarda-garriota
Novinka Tabula Rasa - revoluční online záležitost z dílny Richarda Garriota

Tabula Rasa - revoluční online záležitost z dílny Richarda Garriota

sleepless.

sleepless.

Reklama

Bylo nebylo, za devatero horami a devatero řekami, vznikla jednoho dne online hra jménem Ultima Online. Její tvůrci ze společnosti Origin vytvořili pod vedením Richarda Garriota zvaného také "Lord British" naprosto revoluční záležitost, která znamenala počátek masové obliby online her jako takových. Od té doby se zrodila fůra více či méně podobných her, od EverQuestu přes Anarchy Online a Dark Age of Camelot až po nejnovější Star Wars: Galaxies. Možná ještě větší množství jich ale zaniklo dříve, než se vůbec dostaly do fáze testování. Proč? Udělat masivně multiplayerovou online hru není ani trochu jednoduché a i současné MMORPG se potýkají s řadou problémů. Richard Garriot a Starr Long, kteří se sešli ve společnosti Destination Games, složené převážně z bývalých zaměstnanců Originu, chtějí se svým projektem Tabula Rasa začít úplně odznova. Jejich cílem je vytvořit takovou online hru, která nebude trpět známými neduhy těch minulých i současných. A to znamená sednout si znovu k "rýsovacímu prknu". Nebo ještě lépe, rozebrat současné online hry metodou zpětného inženýrství a přesně zhodnotit, co a proč v nich funguje a co nikoliv. Jeden z prvních a asi nejzřejmějších problémů všech online her je cestování, resp. čas strávený tím, že se chcete dostat například za svými přáteli, kteří právě bojují třeba hluboko v dungeonu. Tabula Rasa řeší tento problém jednoduše - každá postava má možnost kdykoliv se teleportovat za svými přáteli. Nejedná se o žádnou speciální sílu, ale prostě o všudypřítomnou herní možnost. Doba potřebná k cestování je minimalizována také zmenšením herního světa (což je pravý opak současného trendu neustálého zvětšování herních světů). Každá postava v Tabula Rasa dostává "měsíční příspěvky", za které si může zařizovat vlastní byt - ten má každý hráč předem garantovaný -, nebo kupovat materiály na výrobu předmětů, s penězi můžete naložit jak chcete. Jednou z nejdůležitějších součástí každé online hry je boj. Ten si zde zakládá na týmové spolupráci. Jako základní jednotka se zde bere skupina čtyř až šesti dobrodruhů. Pro ně jsou také určené nejrůznější mise, celkem jich jsou tři druhy - první je "Battlefield", který má nejblíže ke klasické online hře s tím rozdílem, že se z počátku nemusíte zabývat nudným vybíjením nejslabších potvor, ale jste rovnou postaveni na frontovou válečnou linii. Druhým typem mise je "Wargame", což je víceméně klasický souboj hráče proti hráči (PvP). Třetí typ misí se pak nazývá prostě a jednoduše "Missions" a představuje nejkomplexnější druh dobrodružství. Může se jednat o půlhodinovou nebo třeba i několikadenní záležitost, záleží na složitosti úkolu. Garriot a Long chystají ještě spoustu dalších zajímavých vlastností, jako například možnost měnit v průběhu hry orientaci své postavy nebo originální sci-fi příběh. Na tohle všechno si ale budeme muset ještě nějaký ten čas počkat. Pro tak revoluční záležitost, jakou by Tabula Rasa měla být, zatím ještě nedozrál čas. Zdroje: GameSpy, Slashdot

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama