T2: VR je drahé a další konzole jsou nejisté
Co se týče hardwaru, nejsou žhavější témata než-li upgrade stávajících konzolích a VR. O obojím se rozhovořil výkonný ředitel Take-Two Strauss Zelnick (na fotce), ale svými názory vás dost možná překvapí.
Začněme těmi konzolemi. Skoro se až nechce věřit, že člověk na tak důležité pozici opravdu neví vůbec nic o plánech Microsoftu potažmo o plánech Sony. „Nemůžu tyhle zvěsti komentovat: ale jestli na nich záleží? Nezáleží,“ prohlásil. Oběma konzolím a jejich výrobcům vysekl poklonu. Podle jeho odhadu se nyní u spotřebitelů nachází na 60 milionů novogeneračních PlayStationů a Xboxů, přičemž do roku 2019 by se číslo mohlo zdvojnásobit.
Ačkoliv nic nového o PS Neo a Xbox Scorpio Zelnick nepověděl, tento mezikrok přeskočil a jal se slov o příští generaci: „Jestli si myslím, že tu bude další generace hardwaru? Ano, myslím. Jestli si myslím, že to pro nás bude dobře? Ano, bude. Ale když by se tak nestalo, bylo by to špatně? Ne, nebylo,“ řekl. Buď jak buď, je zajímavé sledovat, jak se významní činitelé v poslední době o konzolích vyjadřují. Zatímco někteří z nich mají za to, že budoucnost tkví v cloudovém hraní, někteří mají pocit, že další a další generace nejsou zcela samozřejmé a může existovat budoucnost i bez nich. Ačkoliv si to Zelnick pravděpodobně nepřeje, i takovou možnost připouští.
A trochu skepticismu přidal i k virtuální realitě. Podle něj k ní bude potřeba spousta prostoru. A snad ještě více peněz - „Je to prostě moc drahé,“ prohlásil. „Neexistuje tu trh ro zábavné zařízení za dva tisíce dolarů, které by k plnému využití potřebovalo celou místnost. Nevím, co si lidí myslím, možná že někdo takové prostory má, ale tady u běžných lidí v reálném světě? To není to, co v Americe máme,“ dodal.
A my v Evropě, natož v jejím srdci, také ne. Strauss Zelnick dodává, že máme přibližně osm tisíc na utrácení za zařízení určené k zábavě, ale ta místnost chybí - respektive je v ní obrazovka, pohovka a ovladače. Na to si místo najdeme. „Představte si, že stojíte s dvě ovladačema, něčím na hlavě a při prvním pohybu nenarazíte do konferenčního stolu.“
Ostatně rozhodně to není poprvé, co se Zelnick postavil k VR negativně. Podle něj je Oculus Rift „anti-sociální“ a je to „něco pro hardcore hráče“, nicméně tu masu normálních hráčů tato vlna mine. Ostatně odpovědi dostaneme brzy - půl roku je skoro za námi, a vzhledem k tomu, že rok 2016 by měl být v tomto ohledu revoluční, dost nám napoví následující půlrok.