Sword Coast Legends a tvorba kampaně
Počítačové RPG dle pravidel D&D tentokrát představilo, jak mohou páni jeskyně vytvářet dobrodružství pro své hrdiny ještě před tím, než se ostatní hráči pustí do hry. Editor umožnuje lehce upravit statistiky i vizáž nepřátel i NPC, rozmístění předmětů a postav v lokacích a nastavit automatické encountery.
Dvanáctiminutové představení editoru samozřejmě ukazuje předpřipravený scénář a například vlastní nepřátelé a představa o vývoji příběhu jsou už hotové, takže to moc času nezabírá, ale třeba na rozdíl od například editoru kampaní v Neverwinter Nights, ten ve Sword Coast Legends vypadá skutečně snadně a intuitivně.
Druhé video pak přiblížuje povinnosti a možnosti pána jeskyně, když hráči jeho kampaní procházejí. Trochu hektické upravování dungeonu za chodu umožňuje přizpůsobit hru podle aktuálního stavu hrdinů. Podle toho, jak si hrdinové ve hře vedou, získává pán jeskyně vlastní zdroj nazvaný threath, tedy hrozba, za který může do hry přidávat pasti, příšery, které lze ještě i při bitvě posílit nebo případně oslabit.
Možná se nakonec Sword Coast Legends docela povedou. Editor vypadá funkčně, to ano, ale pořád nejsem přesvědčen, že i současná podoba dokáže nahradit pocit, když pár lidí sedí kolem stolu a hází kostkami proti imaginárním příšerám. Když už, tak z editoru minimálně vyjdou uživatelské kampaně pro single a multiplayerové hry hráčů proti počítači.
Sword Coast Legends vycházejí pro Windows, Mac a Linux už 8. září.