Switch nabídne podporu Vulkan API
Spekulací a zpráv ohledně výkonu Nintenda Switch se ještě před koncem roku vyrojilo skutečně až dost. Zatímco sám japonský výrobce se s oficiálními informacemi vytasí až na lednové akci, insideři a anonymní zdroje nečekají ani minutu a ještě zatepla vypouštějí do světa každý střípek skládačky, která dohromady tvoří naši představu o Switchi. Další relativně důležitý kus se objevil v uplynulých dnech.
Khronos Group, tedy neziskové průmyslové konsorcium, které již od roku 2000 vytváří otevřené standardy pro API, v nedávné minulosti aktualizovalo seznam produktů, které podporují OpenGL 4.5, OpenGL ES a Vulkan. Hádáte správně, novou položkou na seznamu je Nintendo Switch. Vývojáři software pro tuto platformu si tedy v budoucnu budou moci vybrat, jakou z uvedených API budou pro svou hru využívat.
Vývojář Ethan Lee, který se v minulosti podílel na hrách, jako je FEZ, Transistor, Salt & Sanctuary nebo Rogue Legacy poznamenal, že Switch bude OpenGL podporovat lépe než mnohé zavedené a oblíbené platformy, jako například iOS nebo MacOS. API Vulkan se letos dočkala chvály od celé řady významných vývojářů, vzpomeňme například autory Doomu z id Software, kterým se implementací podpory Vulkanu podařilo na PC dosáhnout o čtvrtinu lepšího výkonu.
Khronos Group momentálně Vulkan nadále vylepšuje. Na konferenci SIGGRAPH 2016 došlo k oznámení vývoje další verze s označením Vulkan Next, která by měla přinést lepší podporu sestav s více grafickými kartami, podporu VR s efektivním multi-view renderováním, sdílení cross-API a cross-process a celou řadu dalších pokročilých technologií.
Nové informace se také vyrojily ve spojitosti s Unreal Enginem 4. Ten se dočkal nového updatu a díky všímavému uživateli diskuzního serveru NeoGAF s přezdívkou M3d10n máme další potvrzení informací, že dokovací stanice poskytne Switchi větší výkon. Tři enginová nastavení, která měla v minulosti názvy Wolf, WolfSea a WolfAir, se nyní přejmenovala na Switch, SwitchConsole a SwitchHandheld.
V handheldovém režimu jsou grafická nastavení nejen snížena, ale velikost obrazu je downscalována na 66 %, což by nadále odpovídalo spekulacím o rozlišení 720p v případě handheldového režimu a 1080p v doku. Zdroj z NeoGAFu říká, že ačkoli jsou nastavení Switche o stupeň nižší, než je tomu v případě PS4, Xboxu One či PC, stále by mělo být možné portovat hry díky škálovatelnosti enginu. Na Unreal Enginu 4 má běžet i jedna z oznámených Switch exkluzivit jménem Seasons of Heaven.