Světlo na konci velmi temného tunelu. Akce The Darkness se možná dočká remasteru
i Zdroj: Hrej.cz
The Darkness Novinka Světlo na konci velmi temného tunelu. Akce The Darkness se možná dočká remasteru

Světlo na konci velmi temného tunelu. Akce The Darkness se možná dočká remasteru

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

2. 9. 2023 07:50

Po druhém remasteru Quakea, Star Wars: Dark Forces a série Turok by se specialisté ze studia NightDive rádi podívali na akční sérii The Darkness. Informaci přinesl šéf studia Stephen Kick, který vše představil méně oficiálně. V rámci krátkého příspěvku stručně reagoval, že je na první díl studiem nyní pohlíženo minimálně jako na jeden z uvažovaných projektů k remasterování, stejně jako se se to stalo u výše zmíněných titulů.

Reklama

  • Ředitel Nightdive potvrdil, že značka The Darkness je mezi vytipovanými IP k přípravě remasteru
  • Přímo přípravu hry však zatím ještě nepotvrdil

Studio Nightdive zatím nic kolem remasteru nepotvrdilo oficiální cestou, takže není vůbec zaručené, že by na hře už pracovalo. Jediné, čeho se nám dostalo, je aktuálně popsaná reakce ředitele studia, která spíš hovoří ve smyslu plánu než stávající práce. To ostatně můžete vidět i níže, kdy se na jednu stranu jedná o možnou naději pro fanoušky, ale na straně druhé ne o oznámení, že se již něco děje.

Pokud jde o fanoušky, řeč je zde pochopitelně spíše o prvním dílu, který je o pět let starší než jeho následovník. Jeho příchod ostatně nastal už v rané éře PS3 a Xbox 360, kdy šlo o poměrně netradiční střílečku z první osoby, kterou vyvinuli vývojářů ze Starbreeze (tvůrci PayDay) a vydala společnost 2K. 

Hra byla takto vydána v roce 2007 (jen na konzole, na PC nikdy nepřišla) a byla v jádru založená na stejnojmenné komiksové sérii The Darkness. O vydání tohoto asi ještě o něco slavnějšího komiksu se starala americká společnost Top Cow Productions (s restartem celého komiksu v roce 2019) a s pokračováním hry vydaným v roce 2012.

Na pokračování hry tentokrát ale už nepracovali stejní autoři, ale jiní Hru si při druhém pokusu série vzali na ramena Digital Extremes (autoři Warframe, ale i částí prvních dvou BioShocků), kteří hru tolik nezměnili po stránce gameplaye, jako spíše grafiky. 

Místo realističtější vize, kterou kdysi razili Starbreeze, uvedli druhý díl více ve stylu komiksů. Hra se tak podobně jako Borderlands pochlubila cel-shadovou grafikou, což byl krok někdy přijímaný jako vítaný, jindy jako polarizující. 

Větší shoda panovala ovšem právě u hratelnosti, která byla stále stejná a stále stejně působivá. Když to řekneme stručně, i pod novým studiem vycházela série neustále z práce původních Starbreeze, včetně jejich zpracování Riddicka, jímž bylo The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay a jeho pokračování Assault on Dark Athena.

Podobně jako tato skvělá série, které kdysi propůjčil tvář dokonce i představitel filmového Riddicka, Vin Diesel, si i diskutované The Darkness zakládalo totiž na práci se světlem. Jeho hlavním motivem bylo na jedné straně sice tedy to, že šlo o hru kolem bojování s mafiány, kde i vaše postava do jedné rodiny patřila, avšak s rozdílem toho, že jste měli i schopnosti ve stylu Venoma, tedy nikoli jen palné zbraně, jako třeba v Mafii. 

Na rozdíl od slavné nemesis Petera Parkera jste ovšem nebyli oslabeni zvukem, ale aktivním světlem. Chapadla, která hlavnímu hrdinovi Jackiemu rašila ze zad, jen aby nepřátele roztrhala na kusy či tvořila černé díry, byla posilována tmou (a srdci nepřátel), ale oslabována světlem, které jej obklopovalo. Využívání vašeho prostředí k ničení zdrojů této slabosti bylo tedy hlavním krédem celé akce. Tím dalším byly pak právě chvíle pohlcování srdcí nepřátel, což sloužilo i pro drobné RPG elementy při vylepšování schopností, nebo větší využívání vašeho okolního prostředí v rámci druhého dílu. 

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama