Svět Far Cry 5 bude plný malých detailů
Série Far Cry se až dosud zaměřovala na exotické destinace, v jejichž malebných kulisách mohl více či méně osudem zkoušený hrdina s pořádným arzenálem rozpoutat malé soukromé peklo. Pátý díl, který vyjde už počátkem příštího roku, se ale z ostrovních rájů a hřebenů velehor přesouvá do americké Montany. Vývojáři nyní hovoří o tom, jakou práci si dali s převodem tohoto státu do virtuální podoby.
Protože celá řada hráčů uvidí v pátém Far Cry povědomé oblasti, bylo nutné se pečlivě připravit a věnovat pozornost nejmenším detailům. Zatímco v minulosti byl zdrojem inspirace a referenčních materiálů především internet, filmy nebo knihy, tentokrát se vývojáři vydali přímo na místo a pořídili mnoho hodin záznamů a tisíce snímků.
Díky tomu by ve Far Cry 5 měli zúročit své poznatky, týkající se rázu krajiny, ekosystému, zvířat a samozřejmě i obyvatel. Far Cry 5 má nabídnout nejdetailnější zážitek, jaký jsme v sérii dosud viděli, a vývojáři si také v rukávu nechávají nějaká ta překvapení. Autoři jdou do takové hloubky, že chtějí, aby každé logo, které ve hře uvidíte, mělo svůj vlastní příběh. Mapa Montany má být stejně jako ve skutečnosti poseta desítkami cedulí, která vás budou inspirovat k průzkumu a informovat o důležitých místech ve vašem okolí, ať už půjde o obchod nebo třeba dobré místo k lovení ryb.
Prakticky nejdůležitější součástí Far Cry 5 je ale boj s útlakem, který představuje fanatický kult The Project at Eden’s Gate. Symbolem boje je místní baseballový tým, jehož logo si rebelové vzali za své. Montana bude nebezpečným místem, nejen kvůli náboženským fanatikům, ale také kvůli velkému množství nebezpečných zvířat. Na to jsme ostatně v sérii Far Cry zvyklí. I tentokrát tedy potkáte medvědy, skunky, vlky a rosomáky. My jen doufáme v omezení schopností věčně naštvaných a co pět minut útočících orlů. Far Cry 5 vychází 27. února na PC, PS4 a Xbox One.