Zpět na článek

Diskuze: Supreme Commander: Forged Alliance

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Martin Horný
Martin Horný
Level 1 Level 1
26. 11. 2007 01:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak, reagovat na diskuze pod recenzemi z pozice autora textu je podle mého názoru marný a často kontraproduktivní boj, protože se snaží přesvědčit již dávno skálopevně přesvědčené, ale budiž, alespoň bodově:

1. Recenze je publicistický útvar, který by měl mýt složen ze 2 části – deskripce a hodnocení, přičemž hodnocení je jen a pouze SUBJEKTIVNÍ a odráží názory pouze recenzenta. Nepoužívá „objektivních“ vědeckých postupů striktně daných v podobě přesně určené metodologie. Není tak např. komparativní analýzou několika specifikovaných proměnných u výzkumných objektů (srovnání dvou her), ani kvantitativním sociologickým průzkumem vzorku populace (co na to říkají jiní hráči). I když recenzenti těchto postupů pod rouškou objektivity jakože používají, neznamená to, že je pak text OBJEKTIVNÍ. Jejich výběr zkoumaných proměnných je vždy subjektivní, pouze často mylně odkazují k nějaké rádoby objektivitě, která je ovšem u publicistického útvaru nedosažitelná (a nehledaná). Objektivní výzkum CG je zatím v plenkách. Jako ukázka třeba http://gamestudies.org/ U publicistiky neexistuje nic jako objektivita, ani vysněná osa míry objektivita vs. subjektivita. Volání po ní je směšné. Proto můj text, stejně jako všechny recenze na cokoli, je subjektivní. Toť všeobecně.

2. Příběh mě jednoduše vůbec neoslovil mj. PRÁVĚ proto, že jsem čekal více s ohledem na původní Supreme. Nijak extra mě do hry nevtáhl, ani nemotivoval k dalšímu hraní. Jestli revendarkovi vyhovuje - šťastný to člověk.

3. Rozebírat, která jednotka za koho je silnější, či slabší, patří spíše na fansites, než do recenze. Důvod: Zajímá to opravdu jen hráče konkrétní hry a v recenzích na to není prostor. Do polemiky, která jednotka je lepší, se tak nehodlám pouštět.

4. Nevím, kde to XY vzal (a to četl 2x, chválím), ale vskutku jsem v recenzi nesrovnal FA s žádnou jinou gameskou (včetně StarCraftu), a to ani v jednom bodě. Ne že by to nebylo možné, ale proto, že rozdíly jsou zřejmé. Věta „Raději počkám na klasický realtimový StarCraft 2“, opravdu není srovnání. Jenom tím říkám, že nebudu hrát FA a raději počkám na SC2 :-)

5. Možná jsem opravdu mohl věnovat více prostoru popisu možností skirmische a Multiplayeru, ale osobně jsem to nepovažoval za nutné. Omezoval mě rozsah, který jsem i tak přesáhl, a tak jsem zůstal jen u pochvalného hodnocení.

6. Obtížnost je pro novice náročnější a potrápí i nejednoho profíka. Jeden z důvodů „nepřístupnosti pro novice“. Stejně jako chabý až směšný tutoriál.

7. Žánr RTS je můj šálek čaje. FA do té doby než začal nudit taky.

8. Ke zlepšené AI jsem dal příklad. Rasy považuji za vybalancované (samozřejmě, že po 200 nahrátých hodinách bych možná mluvil jinak, ale po standartních cca 50-ti mi to tak přišlo).

9. Za hodnocením 7/10 – slušný datadisk – si plně stojím; je tvořeno odpočtem od 10 v číslech – 0,5 za příběh, - 1 za hardware, -1 za nepřístupnost pro novice. A tak jsem váhal. Nakonec jsem dal 7 protože mě FA začala subjektivně nudit. Punk.

ravendarke
ravendarke
Level 1 Level 1
24. 11. 2007 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a jeste doknedla nechapu co ma ten kriplik proti pribehu, pribeh puvodniho SC byl jeden z nejpropracovanejsich, hlavne co se kompletni time line tyce a sledovani cilu jednotlivych stran a hlavne to ze hra neurcuje primo kdo je zly/hodny, ale blizi se realnym moralnim aspektum... po druhem precteni clanku mu opravdu zacina inteligence autora pripadat cim dal tim nizsi a fakt by mel recenzovat jen klickfesty..

ravendarke
ravendarke
Level 1 Level 1
23. 11. 2007 22:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dale nejak nechapu co ma autor recenze za problem s obtiznosti, ta byla v puvodnim SC opravdu extremne nizko a byt by s trochou cviku nebylo problem hrat 1 vs 7 kompum... tedka mi prijde AI rozumna a v multiplayeru umi prekvapit, i kdyz po dvou dnech hrani opet neni vetsi problem bez problemu zvladat sam 2 hardy, preci jen je porad kam v AI pokracovat, nicmene uz tedka predvadi krom relativne silne startovni ekonomiky i slusne obchvaty obrany, stahovani jednotek a dobrou expanzi.

Osobne bych hre dal jedno minus a to prave zminenou zmenu ekonomiky, ale rikam osobne... nekomu to treba vyhovuje.

Jinak interface doznal zmen, nutno rict ze k lepsimu, uz nezabira pulku obrazovky (a nevyzaduje si tudiz stazeni prislusneho modu), ale je vskutku prehledny a interaktivni.

Nove upgrady acu taky dodavaji taktickym moznostem novy prvek (i kdyz tady opet pozor na balanci, cybransky komander s neviditelnosti a microwave canonem dokaze byt opravdu peklo)

Co se grafiky a naroku tyce zustavaji vysoke, bohuzel, ovsem vizualni zazitek je to proste kvalitni, to se SC nikdy uprit nedalo.

Jeste k tomu AI, pribyla nova moznost AIx. Jedna se o skirmishovou (popr multiplayerovou) AI ktera jaksik vyuziva cheaty, co jsem si vsiml tak to odkrytou celou mapu (zas tak palit nemusi), tak snizeni naroku na suroviny (to uz zacina palit) a hlavne nepomerne rychlejsi stavby nez mate vy (to uz pali opravdu pekelne). Je celkem zajimave a zabavne hrat hru napr 4 hraci vs 1 AIx a i kdyz se to zpocatku zda byt nemozne, da se dobudovat/dobojovat i k viteznemu konci.

Osobne hru hodnotim 9/10. Jeden bod srazim za preci jen ponekud vyssi HW naroky a slabsi balanci (ktera verim ze se v par patchich srovna). Uzsi zamereni podle me minus neni, kdyz chcete kvalitu v jedne oblasti, nemuzete ji zpristupnit vsude. Nemyslim si, ze tato strategie je pouze pro ostrilene strategy, ale proste pro byt by zacinajici hrace ktere bavi myslet a objevovat nove moznosti, tato hra opravdu pripomina sachy a to je myslim si neco, co se neda povazovat za minus.

Co se tyce recenzenta, mel by se podle me zamyslet jestli ho bavi vubec rencezovat a nebo jestli by se aspon nemel poustet do recenzovani her, ktere opravdu nejsou jeho salek caje.

hogof@zoznam.sk
hogof@zoznam.sk
Level 1 Level 1
6. 3. 2008 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zbytočné vylepšenie grafiky? Na 8800GT (dnešný mainstream) fachčí dobre. Ak má niekto slabšiu grafiku, môže povypínať detaily, od toho sú tam nastavenia. Som úplný nováčik hry, pôvodný supcom som nehral ale s obtiažnosťou problém nemám (hrané na normal). Takto recenzia len odrádza prípadných záujemcov a to je v prípade tejto skvelej hry škoda. Btw čo sa týka začiatku hry: ste síce hodení do akcie ale prakticky sa ani nemusíte brániť, všetko obstarajú obranné veže. Hra sa dá zapauzovať a vy sa v klude pozriete, ako vlastne vyzerá vaša základňa. (Je ale pavda že pred kúpou datadisku som riadne otestoval demo vrátane kampane a skirmishu)

ravendarke
ravendarke
Level 1 Level 1
23. 11. 2007 06:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

autor clanku je se vsi uctou hard-core idiot. Snazti se tuhle hru srovnavat s klasickymi akcnimi klickfest strategiemi stylu Starcraft je fakt moc (ne ze bych mel neco proti starcraftu, ale je to asi jako srovnavat sachy s damou). V tomhle pripade se mi zda hodnoceni autora opravdu velmi subjektivni, jiste pri recenzovani cehokoliv se jiste subjektivite ubranit neda, ale tohle je preci jen moc. Nejlepsi je zaver, ktery potvrdil jak moc autor recenze hru hral "dobre vybalancovane jsou experimentalni jednotky", no to sice ano, nebyt dvou dobrych nedostatku: UEF satelit (opravdu jen psychologicky efekt, ale uplna katastrofa to neni) a Seraphinsky bombarder, ktery diky sile a rychlosti prekona o obrovsku kus efektivnost vsech ostatnich experimentalek, pritom na cene se to nepromita.

Reklama
Reklama