
Studio Onoma se necelý měsíc po změně názvu zavírá. Embracer se chce soustředit na Crystal Dynamics a Eidos Montréal
Před třemi týdny jsme informovali o rebrandingu studia Square Enix Montréal, které se před pár měsíci schovalo pod křídla společnosti Embracer Group. Nový název Onoma však zaměstnancům přinesl jen samou smůlu. Studio se totiž zavírá.
- Zaměstnancům studia Onoma bylo oznámeno, že se tým rozpouští
- Embracer se chce soustředit na AAA projekty a své prémiové značky
- Někteří vývojáři najdou uplatnění v ostatních studiích
Oficiální oznámení vysvětlující význam nového označení sice vzbuzovalo dojem, že studio Onoma čekají velké věci, na první pohled bylo patrné, že si někdo dal opravdu záležet s přípravou originální vizuální identity. Veškerá snaha však přišla vniveč.
Magazín GameIndustry.biz nabídl vyjádření ze strany skupiny CDE Entertainment, která spadá pod Embracer. V něm je potvrzen záměr uzavřít studio, o práci navíc přijde i separátní tým testerů. Celkem se jedná o zhruba 200 pracovních pozic. “Příležitosti k růstu vidíme kolem našich prémiových značek a AAA her,” prohlásil výkonný ředitel Phil Rogers. “Je to těžké rozhodnutí, k němuž jsme přistoupili s velkou opatrností a po zralé úvaze. Velice děkujeme všem členům za jejich přínos za celé ty roky.” Pro některé pracovníky se nyní budou hledat náhradní pozice, na všechny se ale logicky nedostane.
Embracer se tedy hodlá soustředit na Crystal Dynamics a Eidos Montréal, Onoma se mu zkrátka a dobře nehodí do krámu. Studio sice původně vzniklo za účelem posílení vývoje AAA projektů, nakonec se ale odklonilo na pole mobilních her, které doplňovaly velké značky (například Lara Croft GO, Deus Ex GO, Hitman GO nebo Hitman Sniper). Pro podobné projekty už ale evidentně není prostor.