Street Fighter V měl mít realistickou grafiku
Street Fighter V pro PS4 a PC mohl původně vypadat úplně jinak. Jelikož hru pohání technologie Unreal Engine 4, není žádný div, že vývojáře nejdříve napadlo udělat z nového pokračování kultovní série fotorealistickou bojovku.
Capcom dokonce vytvořil prototyp, na kterém vývojáři demonstrovali, jak by hra mohla vypadat, kdyby se novinka vzdala svého typického výtvarného pojetí. Tento nápad však neměl dlouhého trvání. V rozhovoru pro japonský web GameSpark to prozradil producent Koiči Sugijama. “V raném stádiu vývoje jsme dali dohromady verzi Street Fighteru V, která měla fotorealistickou grafiku. Ale když jsme ji udělali, uvědomili jsme si, že by to prostě nebyl Street Fighter,” vysvětlil s odkazem na klasický vzhled hry. “Proto jsme se rozhodli celý nápad na fotorealismus dát k ledu,” doplnil Sugijama.
A současně s tím připustil, že celý tým musel velmi usilovně pracovat na tom, aby z Unreal Enginu 4, který je znám pro své přednosti na poli realistické grafiky, dostali stejný vizuální styl jako v minulosti. Než se tak autoři dobrali finálního výsledku, museli hodně experimentovat a zkoušet různé postupy.
Úžasné přitom je, že obvykle po podobných zákulisních pokusech nezůstanou žádné stopy. V tomto konkrétním případě se ale může každý alespoň prostřednictvím jednoho obrázku přesvědčit, jak by asi takový Street Fighter bez stylizace malby vypadal. Upřímně řečeno, přišel by podle nás o mnohé ze své tradiční estetiky a na první pohled byste ho mohli zaměnit s konkurencí v podobě sérií Dead or Alive, Virtua Fighter nebo Tekken.
Obrázek prototypu se dostal na internet spolu s několika dalšími naskenovanými stránkami z japonského bookletu. Zřejmé je, že fotorealistická grafika by ovlivnila i podobu některých postav, které mohly mít jiný vzhled a kostýmy.