Stellaris vysvětlil kolonizaci planet
Když na domovské planetě není místo, je třeba se porozhlédnout po dalších. Lidstvo ještě na svou příležitost čeká, ale ve vesmírné strategii Stellaris se hráči budou moci odprostit od zatím nerozlousknutého způsobu efektivní meziplanetární dopravy a pustit se do osidlování cizích světů.
Každá z obyvatelných planet nabídne počet políček v závislosti na své velikosti. Na některých políčkách lze stavět budovy, na jiných lze těžit suroviny, jiné zase představují neosídlitelná skaliska a bažiny, které je třeba nejprve odstranit, aby je šlo následně využívat. Některé budovy navíc reagují na sousedící budovy, a tak bude například výhodnější stavět elektrárny blízko sebe, abychom z nich dostali více energie.
Každá planeta může nabídnou jiné typy zdrojů v závislosti na svém umístění. Planety uvnitř mlhovin tak budou obsahovat jiné prvky než asteroidy a žádná planeta nikdy nenabídne vždy všechno. Navíc půjdou využít i ty planety, které nejsou obyvatelné. Na jejich orbitu lze postavit stanici a na planetě provádět výzkum či z ní těžit minerály.
Dozvídáme se také první podrobnosti o šestici základních zdrojů, které nás budou ve Stellaris zajímat. Výzkum je rozdělen do tří odlišných oddělení, která představují tři samostatné zdroje - fyzikální, společenský a technický výzkum. Minerály pak slouží převážně k výrobě a stavbě čehokoliv. Energetické kredity fungují částečně jako peníze, částečně jako práce. Nakonec jídlo je potřeba, aby se vaše populace rozrůstala, a bez něj budou vaši svěřenci nespokojení.
Vedle těchto zdrojů nás budou zajímat i speciální vzácné suroviny, o kterých se ale dozvíme více až příště.