Steam mění pravidla kvůli No Man's Sky
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Steam mění pravidla kvůli No Man's Sky

Steam mění pravidla kvůli No Man's Sky

David Plecháček

David Plecháček

21
Reklama

Nechceme se vracet k No Man's Sky, jelikož jsme o této hře napsali desítky novinek, nicméně se o titulu od Hello Games musíme zmínit alespoň v tom duchu, že se kvůli němu herní průmysl mění. K lepšímu. Samotní hráči budou mnohem obezřetnější co se týká reklamy a jak se zdá, pozor si dají i distribuční služby.

Změny totiž chystá distributor největší, Steam. V minulosti se často mluvilo o úpravách uživatelských recenzí, tentokrát ale bude řeč o něčem, co mohou – lépe řečeno musí – upravit samotní vývojáři. Jde totiž o přiložené screenshoty. Právě například No Man's Sky má ve své galerii screenshoty, které neodpovídají realitě a buď nebyly vytvořeny přímo ve hře, nebo vznikly nějakou post-produkcí. Veřejnost ráda takové obrázky označuje za tzv. bullshoty.

Jenže s tím by měl být konec. „Sami jsme dostatečně nevytyčili pravidla pro screenshoty, a tak bychom chtěli využít situace a několik si jich ujasnit. Chceme, aby obrázky nahrávané do sekce 'screenshoty' byly opravdu screenshoty z vaší hry. To znamená konec využívání koncept artů, předrenderovaných scén nebo obrázků určených pro marketing a jakýchkoliv vepsaných textů. Prosím, ukažte zákazníkům hru takovou, jaká opravdu je,“ napsal ve zprávě veškerým vývojářům Alden Kroll ze Valve.

Proč se tak děje je jasné a můžeme si klást pouze otázkou, proč Valve nezatlačilo už dříve. Pokud se u nějaké hry nachází jiné obrázky než screenshoty, pro samotného spotřebitele je mnohem obtížnější rozpoznat, jaká hra ve skutečnosti je a především jak vypadá. Valve tak chce, aby vývojáři upřednostňovali screenshoty před nic neříkajícími koncepty.

Jak Valve také správně podotýká, pro výše popsané – nově zakázané – materiály mají vývojáři speciální kolonku. Jak by to mělo vypadat je prezentováno na vlastní MOBA hře DotA 2. „Chceme screenshoty ukazovat na vícero místech, a tak by měly reprezentovat hru takovou, jaká opravdu je,“ říká Kroll.

V současnosti k samotné úpravě ještě globálně nedošlo. Vývojáři musí změnu provést sami, a Steam potažmo Valve jim dává určitý čas na úpravu, a tak by se změna měla projevit během několika týdnů.

Nikde také není psáno, jak se distributor postará o kontrolu tohoto nařízení, a zda za případné porušení bude docházet k nějakým represím. Živě si dokážeme představit situaci, kdy se vývojáři budou zaklínat tím, že screenshoty jsou opravdu ze hry a lidé si budou myslet opak. Jak se taková situace rozsoudí Valve nezmiňuje.  


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama