Zpět na článek

Diskuze: Stasis

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
15. 9. 2015 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vyderivoval bych z toho poučku:

Pro tíživou atmosféru ti stačí místnost se zdí, za kterou se nachází hrdinova potencionální nicota. Atmosféra je tím tíživější, čím je ta zeď slabší.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
15. 9. 2015 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dík za recenzi. Dost mě to zajímá. Vetřelec, Horizont, to vše je můj velkej šálek. Dost mě teda mrzí ta záležitost ohledně rozlišení. Mokrej hadr taky nic moc ale zapracování do tohoto "světa" pořád nějak vede.

Corvus
Corvus
Level 27 Level 27
Hlavní platforma: PC
15. 9. 2015 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jinak pokud mě nešálí zrak, tak v titulcích je u hudby uveden mistr Mark Morgan (například Fallout, Wasteland II a mnoho dalších vynikajících soundtracků). Co se týče dospělé sci-fi tak souhlasím se Zdenálem :) Je to skutečně ohrožený druh. Ještě více ale pasu po sci-fi v podmořských hlubinách (například kniha / film Koule), to se vůbec blbě shání. Marně pátrám po nějaké obdobné, vynikající knize jako byla ta M. Crichtona. I proto se těším na S.O.M.A., která mlátí na vrata.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
15. 9. 2015 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corvus von Corax: U Koule šlo především o dobře podané poselství. Podmořské prostředí, ač divácky vděčné a ve filmu velmi povedené, mi přišlo až druhotné. Kdyby Kouli posadili na Antarktidu (jako Věc) nebo na jinou planetu, nebyl by to až takový rozdíl. V každém případě je škoda, že se něco podobného neobjevuje trochu častěji.
Stasis asi zkusím, až budu mít čas. U mého oblíbeného System Shocku mi vždycky trochu vadilo, že se dala většina hrozeb celkem snadno rozstřílet. Beze zbraní by to bylo záživnější a to by Stasis splňovat mohla.

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
15. 9. 2015 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jinak pokud je u toho MMorgan, aka videoherní Aphex Twin ripper, tak to je pro mě must-hear záležitost bez odkladů :))

a samozřejmě dospělá sci-fi... té nebude nikdy dost, na somu taky zvědavě čekám, co se z ní vlastně vyklube.

btw: debata koule a prostředí, přikláním se k názoru, že v antarktidě by něco takového nefungovalo. Led a nízké teploty jsou přeci jen děsivé, ale i tak se tam dá přežít: igloo, nebo nějaký ten tonton to řeší. Kdežto prostředí pod vodou, to je skutečně extrémní pro zachování lidských známek života> ergo vytváří extrémně tíživou atmosféru. Vybudovat beznaděj v prostředí deset tisíc mil pod mořem odkud prostě není úniku je rozhodně mnohem hlubší a tíživější zážitek, než něco podobného na nějakém ledovci... Ekvivalentní by byla leda nějaká ledová planeta(podobné prostředí), kde se povrchové teploty budou blížit absolutní nule, kde by při prakticky okamžitém vystavení venkovnímu prostředí hrozila prakticky instantní smrt... ta tíživá atmosféra právě vzniká tím, že pro přežití je nutné se naprosto spolehnout na nějakou základnu/loď/habitat umělého původu a pokud něco selže, není úniku....Atmosféra se pak velice snadno může opřít o takovou tu bariéru zoufalství...Stačí když někde zavrže nějaký nosník nebo tak něco a hned je postaráno o nepřijemné pocity... (obdobně funguje třeba takový vesmír: další extrém, ve kterém je přežití samo o sobě nemyslitelné....právě takhle extrémní prostředí jsou jedním ze stežejních kamenů sci-fi: posouvat život tam, kam by se jinak běžně nevydal.)

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
15. 9. 2015 18:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Do tohodle kousku se taky určitě pustím, akorát ty hádanky Vše Na Vše mě docela děsej, to dokáže spoustu her uzemnit a vyloženě bizardní VNV adventury prostě nezvládnu dohrát, protože mám v průběhu hry pocit, že se mi zdravý rozum odstěhoval do jiných krajin.

Těžké, ale zároveň nápadité/logické hádanky mi však nevadí vůbec, naopak. Radost z vyřešení něčeho náročnějšího je pak prostě značnější: když si nakonec můžete říct to zasloužené: "No jo vlastně!" a nikoliv "Cože?".

Jinak izometrický pohled má určitě něco do sebe. V dnešní době to je kapek upozadněná výtvarná videoherní forma, ale jistojistě má něco do sebe a není naškodu, že se jí tvůrci nevyhýbají použít:

* pokud prostřednictvím izometrie dokáží něco říct, nebo jí dokáží vhodně a vkusně použít*.

moderní 3d má pozici jasnou, ale z výtvarného hlediska je určitě prostor pro cokoliv.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
15. 9. 2015 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corvus von Corax: Na SOMU jsem také zvědavý, ale trochu se bojím, že nedokáží to podmořské prostředí dostatečně využít jak pokud jde o atmosféru tak o fyziku (a tím i hádanky), která je na podmořské základně dost specifická. V ukázkách to zatím vypadalo spíš jako Amnesie z budoucnosti, což by mi přišlo jako nevyužitý potenciál.

Corvus
Corvus
Level 27 Level 27
Hlavní platforma: PC
15. 9. 2015 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: Jasně, to je tvůj úhel pohledu. Podle mého názoru by Koule na Antarktidě nefungovala :) Mě vedle těch Crichtonových myšlenek právě hodně sedí to prostředí. Podmořské hlubiny, obří oliheň, jedovatí podmořský hadi, neproniknutelné temnoty ledových vod, výlety mimo základnu atd. Proto se strašně těším na SOMU právě z tohoto prostředí. Myslím si, že to prostředí u Koule dělá hrozně moc a Crichton tam tak mohl skvěle naroubovat 20.000 mil pod mořem. Jinde by to zdaleka tak nefungovalo. Ostatně tyhle kulisy fungovaly možná tak v Carpenterově Věci. Blbý je, že v podmořských hlubinách se toho moc (kvalitního) neodehrává a hlavně co se týče knih. Strašně rád bych si něco přečetl. Co se týče System Shocku, tak ten je vedle Planescape: Torment naprosto dokonalá záležitost. Hra, kterou nikdy nemažu z disku :)

Dr.One
Dr.One
Level 1 Level 1
15. 9. 2015 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mokrý hadr? Jako fakt? :) A já si bláhově myslel že tyhle věci už nebudou zaplevelovávat adventury... Krucinál vždyť to jde udělat líp, achjo. Škoda.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
15. 9. 2015 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tesil sem se na to, ale takhle neberu, dik kazdopadne za recenzi a usetreny prachy ;)

Corvus
Corvus
Level 27 Level 27
Hlavní platforma: PC
15. 9. 2015 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: No, já na to docela vsázím... ale uvidíme. Už jsem slyšel z více stran, že by to mohlo dopadnout také pěkně blbě.

Corvus
Corvus
Level 27 Level 27
Hlavní platforma: PC
15. 9. 2015 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stasis zrovna hraju a rozhodně to není úplně blbá hra. Atmosféra jako řemen. Ta dělá skutečně hodně a je na ní doslova vypracovaná. Hádanky jsou drobet těžší, ale pro hráče adventur to asi zápor nebude. Jinak mě hodně baví grafický styl (izo - to je něco na mě) a také kvituji absentující soubojů. Já můžu jedině doporučit. Především milovníkům adventure her.

Reklama
Reklama