Splitscreen je důležitou součástí Gears 4
Rod Fergusson ze studia ze studia The Coalition potvrdil s definitivní platností, že v Gears of War 4 na rozdíl od posledního dílu ságy Halo split-screen chybět nebude. A platí to pochopitelně i pro kooperaci.
“Cokoli můžete hrát v Gears of War 4, můžete hrát ve split-screenu,” nechal se slyšet nynější šéf značky. Nicméně v tomto režimu počet snímků za sekundu klesne na 30, a to i v multiplayeru, který má jinak fungovat v 60 FPS, ale zatím neznámém rozlišení. Kampaň má nabídnout kvalitu obrazu 1080p.
Ačkoli Microsoft i vývojáři ze studia 343 Industries absenci rozdělené obrazovky v minulosti bránili s tím, že se doba změnila a většina lidí už gaučovému hraní neholduje, studio The Coalition počítalo se split-screenem od samého počátku. “Nikdy bychom se ho nemohli zbavit,” řekl Fergusson.
Na konto nadcházející betaverze pak prohlásil, že jde podobně jako u Halo 5 o technickou betu, která má k finální verzi daleko. Hráči se podle něj mají připravit na to, že narazí na problémy, protože je to skutečná rozpracovaná verze, žádné falešné demo. “Není to naleštěná věc, která je připravená jako marketingové demo,” zdůraznil.
Vývojáři podle Fergussona skutečně potřebují pořádně prověřit novou technologii na straně serverů i funkce klienta, s čímž potřebují pomoct od hráčů. Některé bety podle něj připomínají spíš součást marketingových nástrojů, což není případ Gears of War 4.
I proto autoři doufají, že se jim podaří shromáždit od hráčů zpětnou vazbu, která jim umožní multiplayer ještě vylepšit a finální verzi podřídit přáním fanoušků.