Spencer: Ze starých her se můžeme poučit
Zpětná kompatibilita na Xboxu One je funkcí, o níž se často hovoří jako o zásadním rozdílu mezi aktuálními konkurenčními platformami a je jistě způsobem, jakým Microsoft získává plusové body popularity. Ať už si starší hry kupujete, nebo je dokonce i hrajete, redmontský gigant si úspěch této služby velmi pochvaluje. Sám Phil Spencer v nedávném rozhovoru pro magazín Wired znovu zdůraznil její důležitost.
Spencerovy argumenty se tentokrát netočí kolem obchodního modelu a mnohem více akcentují osobní rovinu: „Vnímám hry jako formu umění. Konzolové hry se s koncem jednotlivých generací mohou ztratit a zahrát si tituly z minulosti se stává stále náročnějším. Z toho, co jsem hrál jako dítě, se mohu mnoho naučit. Jedná se sice o dobrý obchod pro vlastníka obsahu, ale z pohledu hráče je skvělé zjišťovat, jak se platforma vyvíjela.“
Popularita zpětné kompatibility her z minulé generaceje pro Microsoft dostatečně vysoká na to, aby do konce letošního roku rozšířil nabídku u hry z původního Xboxu. Ta sice podle dosavadních informací nebude zdaleka tak rozsáhlá, jako je tomu u titulů pro Xbox 360, jež aktuálně čítá kolem 400 her, pro pamětníky nebo ty, kteří by rádi (v našich končinách dost možná prvně) vyzkoušeli, co původní konzole nabízela, je to jistě lákavá možnost.
Spencerův argument o uchovávání herní historie sice může znít jako průhledné PR, z pohledu konzolového hráče se ale jedná o skutečně jediné schůdné řešení, pokud člověk nechce žonglovat s několika generacemi herních zařízení najednou. Využíváte zpětnou kompatibilitu, nebo už na starší hry nemáte čas a stěží zvládáte aktuální nabídku? Nebo vám více imponují remastery, které hru alespoň povrchově opatří trochu lákavějším vizuálním kabátkem? Dejte nám vědět v komentářích.