Sony zdůrazňuje, jak důležité je Call of Duty. Umístění značky může ovlivnit koupi konzole, na hře pracuje více vývojářů, než mají celá studia
i Zdroj: Activision
Novinka Sony zdůrazňuje, jak důležité je Call of Duty. Umístění značky může ovlivnit koupi konzole, na hře pracuje více vývojářů, než mají celá studia

Sony zdůrazňuje, jak důležité je Call of Duty. Umístění značky může ovlivnit koupi konzole, na hře pracuje více vývojářů, než mají celá studia

Radek Raudenský

Radek Raudenský

1. 8. 2022 16:27 5

Akvizice Activision Blizzard je velkou investicí nejen v rámci herního průmyslu, ale i v rámci byznysu celosvětově. Velké fúze firem tak musí projít celou řadou regulačních řízení a zatímco Sony nemělo s akvizicí Bungie nijak velké problémy, Microsoft počítá s uzavřením akvizice až v polovině příštího roku – a to právě kvůli nutnému papírování a schvalování. Jedno z nich nyní probíhá i v Brazílii, přičemž zdejší úřady požadují vyjádření i některých konkurentů.

Reklama

  • Call of Duty je dle Sony nesmírně důležitou značkou pro celý herní průmysl
  • Prý nelze vytvořit dostatečně konkurenceschopného rivala, a to i s dostatečným rozpočtem
  • Umístění hry prý může ovlivnit výběr herní konzole

Kromě Ubisoftu, Amazonu nebo Google se tak vyjádřilo i Sony, přičemž otázky i odpovědi jsou veřejně přístupné. Sony se tak mimo jiné zmínilo o značce Call of Duty, která je prý „zásadní hrou bez konkurence“ a která by „mohla ovlivnit rozhodnutí hráčů o koupi konzole.“

Vedení společnosti se odkazuje například na studii z roku 2019, kde se ukázalo, že popularita a důležitost značky Call of Duty je nesmírná. Prý jde o jedinou videoherní značku, která se probojovala do žebříčku top 10 značek zábavního průmyslu, a stojí tak po boku Star Wars, Harryho Pottera, Pána Prstenů nebo Game of Thrones. 

„Call of Duty je tak populární, že ovlivňuje rozhodnutí zákazníků o koupi konzole. Síť loajálních uživatelů je natolik zakořeněná, že i kdyby se našla konkurence s dostatečným rozpočtem k vytvoření podobného produktu, nebyla by schopna konkurovat. Vývoj Call of Duty trvá asi 3-5 let. Vzhledem k tomu, že Call of Duty vychází každý rok, tak jde o investici v řádech stovek milionů dolarů,“ popisuje Sony. Mimo jiné tvrdí, že i když se v herním průmyslu nachází velká studia i značky jako EA a FIFA, Rockstar a Grand Theft Auto nebo Epic Games a Fortnite, nikdo z nich není schopen vytvořit konkurenci Call of Duty.

„Na každém dílu pracuje přibližně 1200 lidí a dalších 1500 jich je angažováno ve vydávání a distribuci. Tedy, samotné Call of Duty má více vývojářů, než má většina herních společností napříč celým svým portfoliem, a to včetně AAA studií. Activision navíc v budoucnu očekává ještě větší úspěch a plánuje nabrat dalších 2000 vývojářů.“

Sony se také zmínilo o finančních výsledcích této série, která své konkurenty překonává téměř ve všech měřítkách a i poslední Call of Duty: Vanguard, kterému se dařilo podprůměrně, dokázalo překonat masivní většinu všech ostatních her. 

„(Call of Duty) Je synonymem pro first-person střílečky a definuje tento žánr. Je to vidět i na angažovanosti hráčů na sociálních sítích. Na Facebooku má Call of Duty přes 24 milionů sledujících, oproti 7 milionům u Battlefieldu. Na Instagramu panuje podobná situace – 12 milionů u Call of Duty a 2 miliony u Battlefieldu,“ pokračuje zpráva.

Sony tak dává jasně najevo, že Call of Duty je nesmírně důležitou značkou, která může ovlivnit chování hráčů v rámci celého herního průmyslu. Microsoft ale neustále opakuje, že Call of Duty zůstane multiplatformní, a to i nad rámec současných smluv. I tato vyjádření se následně stala municí pro hráčskou komunitu, kteří si z vyjádření Sony dělají legraci - jak ale na značku Call of Duty pohlížíte vy? Také jí berete jako jednu z nejdůležitějších v rámci herního průmyslu?

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama