Sony oslavuje Pyrrhovo vítězství
Sony má co oslavovat. Podle renomované analytické agentury NPD si se svou konzolí Playstation 4 téměř podmanilo americký trh a výrazně porazilo konkurenční Xbox One.
V nejdůležitějších spotřebitelském teritoriu světa byla v lednu po next-gen Playstationu obrovská poptávka. Na jeden Xbox se prodávaly dvě PS4. "PS4 téměř zdvojnásobilo výkon konkurenta a zajistilo si s přehledem pozici lídra konzolového trhu," konstatoval za NPD manažer Guy Longworth.
Konzoloví výrobci však obecně jásat nemohou. Herní průmysl ve srovnání se stejným obdobím z loňska poklesl o jednadvacet procent. Samotné konzole si sice vedly dobře, v hardwarovém fochu byl díky zájmu o next-gen zaznamenám vzestup o 47 procent. Nicméně propadl software. Prodeje byly v lednu v meziročním srovnání o 26 procent nižší.
Znamená to jediné. Herní nabídka je katastrofální a hráči na to reagují spotřebitelským nezájmem. Tak slabý zájem o hry v prvním roce života nových konzolí historie nepamatuje.