Sony legalizovala virtuální obchodování
Prodávání virtuálních předmětů z online her za reálné dolary na Ebay.com dělá vrásky nejednomu producentovi online her, protože situace není pod kontrolou a hráči jsou podváděni „virtuálními“ spekulanty. Koupí si například silnou zbroj, provedou transakci třiceti dolarů a namísto vysněného brnění obdrží bezcenný hrudní krunýř. Postižení vrhají na hru špatné světlo obviňováním producentů, a to se zrcadlí v menším zájmu laické veřejnosti o koupení nových kont. Sony Online Entertainment proto zavedla vlastní kontrolovanou burzu na této adrese, kde sleduje pohyb všech prodávaných předmětů a zajišťuje jejich korektní doručení. Z celkové ceny si firma odečte provizi, což sice zní jako další způsob získání peněz od hráčů, ale ve skutečnosti poplatek zajistí zákazníkovo klidné spaní. Kupování předmětů za skutečnou měnu ovlivňuje postavení hráčů ve virtuálním světě – namísto, aby se snažili něco poctivě získat hraním, mohou namáhavou fázi přeskočit a předmět si přímo koupit, což se dá vyložit jako podvádění. Tím se bagatelizuje poctivost a vyváženost hratelnosti, ale zároveň se ukazuje, JAK chtějí hráči s hrou komunikovat. Project Entropia na obdobné myšlence vystavěl celou herní strukturu a je úspěšný. Zdroj: Station.Sony.com