Sony je údajně pod tlakem. Podle analytiků bude chtít zareagovat na akvizice Microsoftu
Microsoft v posledních letech investoval desítky miliard dolarů, aby rozšířil rodinu Xbox Game Studios. Společnost Sony také nakupovala, ovšem v mnohem menší míře. Hlavní odpověď na jednání konkurence ale možná teprve přijde.
- Analytik Serkan Toto očekává, že Sony bude usilovat o velkou akvizici
- Karol Severin zase předpovídá, že v rámci předplatného zkusí nabídnout i jiné druhy zábavy
K tématu se vyjádřil známý analytik Serkan Toto v rozhovoru pro magazín GamesIndustry.biz. Výrobce konzolí PlayStation je podle něj pod tlakem, jelikož se očekává, že zareaguje na dokončení akvizice společnosti Activision Blizzard.
Ještě aby ne. Microsoft získal další silné značky, například Call of Duty, Warcraft a Diablo, navíc si zajistil slušnou pozici na trhu mobilních her díky firmě King (Candy Crush). Sony naposledy investovala do studia Bungie, transakce vyšla na 3,6 miliardy dolarů, to ale podle všeho stačit nebude.
„Sony je jistě pod tlakem, který vybízí k reakci, a to i po akvizici Bungie. Očekávám další investice a akvizice pro PlayStation, a to včetně jedné velké, která by pro ně znamenala významný posun.”
Analytik společnosti Midia Research Karol Severin v této souvislosti uvedl, že se nedá očekávat, že by Sony investovala horentní sumy, aby si zajistila nějakého velkého vydavatele.
„Bude stále obtížnější konkurovat Microsoftu pouze hrami. Pokud by Sony chtěla jít touto cestou, jedinou odpovědí by bylo koupit něco opravdu velkého, jako je Take-Two, ale to je nepravděpodobné.”
Tržní kapitalizace Take-Two Interactive se nyní pohybuje kolem 24,6 miliard dolarů, což je zřejmě příliš velké sousto. Severin ale naznačil, že Sony může využít dobré pozice v ostatních segmentech. V rámci předplatného může zákazníkům nabídnout i jiné druhy zábavy, třeba hudbu, seriály a filmy.