Snowdrop engine musel být kvůli Avatarovi výrazně upraven, vývojáři slibují velký pokrok
i Zdroj: Ubisoft
Avatar: Frontiers of Pandora Novinka Snowdrop engine musel být kvůli Avatarovi výrazně upraven, vývojáři slibují velký pokrok

Snowdrop engine musel být kvůli Avatarovi výrazně upraven, vývojáři slibují velký pokrok

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

25. 6. 2021 12:37

Ubisoft se na E3 vytasil s ukázkou ze hry Avatar: Frontiers of Pandora, která slibuje skutečný next-gen zážitek. I z toho důvodu je projekt zajímavý po své technické stránce, o níž nyní promluvili vývojáři ze studia Massive Entertainment.

Reklama

  • Vývojáři popisují technické detaily spojené s chystaným Avatarem
  • Bylo vysvětleno, proč by nemohl běžet na starých konzolích
  • Svět by měl působit přirozeným dojmem, pracuje se na imerzivním zážitku

Jak je známo, chystaný Avatar běží na enginu Snowdrop, který jsme doposud mohli obdivovat v sérii The Division. Jak ale autoři podotýkají, technologie musela být výrazně upravena, aby byla schopna renderovat přirozeně vyhlížející prostředí planety Pandora. 

Ve videu jsou zmíněny automatizované systémy, které se starají o generování hustého olistění, ve spojení s dynamickými poryvy větru a novými shadery pak působí opravdu živým dojmem. Velký kus práce pak samozřejmě obstarává ray tracing, systém je dokonce schopen generovat realistickou průsvitnost listů, která krom množství dopadajícího světla ovlivňuje i jejich barvu.

Jedním z důvodů, proč by Avatar už nemohl vyjít na konzolích minulé generace, je také design světa. Doposud byli vývojáři nuceni vykoupit detailnější lokace prostorem, jenž byl o poznání prázdnější. Z paměti se totiž nejprve musala vypustit stará data, která pomalu vystřídaly nové informace. Světy tím pádem často působily neoriginálním dojmem. Pandora by naopak v tomto ohledu měla být mnohem přirozenější, jelikož mají autoři volnější ruku.

Zmíněny byly také NPC postavy a jejich přirozené chování. Budou schopné vnímat počasí a další dění ve světě kolem nich. Jako příklad byla zmíněna větší bestie, která se v klidovém režimu vyhýbá stromům, ale když ji hráč rozčílí, rozeběhne se na něj přímo skrze bambusový lesík, čímž ho zdemoluje. I hráč samotný by měl mít na okolní prostředí výrazný vliv. 

Jak to celé bude fungovat, se dozvíme někdy během příštího roku, kdy se Avatar: Frontiers of Pandora objeví na konzolích nové generace a na PC.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama