Snowdrop engine musel být kvůli Avatarovi výrazně upraven, vývojáři slibují velký pokrok
Hrej.cz Avatar: Frontiers of Pandora Novinka

Snowdrop engine musel být kvůli Avatarovi výrazně upraven, vývojáři slibují velký pokrok

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

25. 6. 2021 12:37

Ubisoft se na E3 vytasil s ukázkou ze hry Avatar: Frontiers of Pandora, která slibuje skutečný next-gen zážitek. I z toho důvodu je projekt zajímavý po své technické stránce, o níž nyní promluvili vývojáři ze studia Massive Entertainment.

Reklama
Reklama

  • Vývojáři popisují technické detaily spojené s chystaným Avatarem
  • Bylo vysvětleno, proč by nemohl běžet na starých konzolích
  • Svět by měl působit přirozeným dojmem, pracuje se na imerzivním zážitku

Jak je známo, chystaný Avatar běží na enginu Snowdrop, který jsme doposud mohli obdivovat v sérii The Division. Jak ale autoři podotýkají, technologie musela být výrazně upravena, aby byla schopna renderovat přirozeně vyhlížející prostředí planety Pandora. 

Ve videu jsou zmíněny automatizované systémy, které se starají o generování hustého olistění, ve spojení s dynamickými poryvy větru a novými shadery pak působí opravdu živým dojmem. Velký kus práce pak samozřejmě obstarává ray tracing, systém je dokonce schopen generovat realistickou průsvitnost listů, která krom množství dopadajícího světla ovlivňuje i jejich barvu.

Jedním z důvodů, proč by Avatar už nemohl vyjít na konzolích minulé generace, je také design světa. Doposud byli vývojáři nuceni vykoupit detailnější lokace prostorem, jenž byl o poznání prázdnější. Z paměti se totiž nejprve musala vypustit stará data, která pomalu vystřídaly nové informace. Světy tím pádem často působily neoriginálním dojmem. Pandora by naopak v tomto ohledu měla být mnohem přirozenější, jelikož mají autoři volnější ruku.

Zmíněny byly také NPC postavy a jejich přirozené chování. Budou schopné vnímat počasí a další dění ve světě kolem nich. Jako příklad byla zmíněna větší bestie, která se v klidovém režimu vyhýbá stromům, ale když ji hráč rozčílí, rozeběhne se na něj přímo skrze bambusový lesík, čímž ho zdemoluje. I hráč samotný by měl mít na okolní prostředí výrazný vliv. 

Jak to celé bude fungovat, se dozvíme někdy během příštího roku, kdy se Avatar: Frontiers of Pandora objeví na konzolích nové generace a na PC.

Reklama
Reklama

Související články

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz