Skull and Bones staví na odiv 30 minut z "příběhového vyšetřování". Jeho forma i obsah stále ale pokulhává za myšlenkou
Po čerstvém oznámení, že pirátské Skull and Bones možná mine i letošní rok kvůli svému šestému odkladu, sdílí Ubisoft dalších 30 minut záběrů. Jen pár dní po události se totiž vydavatel rozhodl, že je nutné udržet hráče alespoň v mírném očekávání. Video nás proto provede tzv. procesem „vyšetřování“, které ředitel narativu Joel Jannise popsal jako: „způsob, jak vyprávět příběh skrze sérii kroků“.
- Ubisoft představil vyšetřovací mise odloženého Skull and Bones
- Nově odhalený obsah má sloužit jako příběhový obsah pro ty, kterým nestačí pouze live-service elementy
Podle Jannise, kterého doplňoval komunitní manažer Alexis Cretton, jsou takto nastavené mise přístupné v hlavních základnách – tedy designovaných místech sloužících pro zvyšování reputace hráče, vedení obchodu nebo kontaktování hráčů. Každé vyšetřování, jak vysvětluje Ubisoft, navíc odhaluje více z příběhu i pokladu kapitána Freemana, o kterém se tradovalo, že byl účasten největší loupeže, jaká kdy proběhla.
Ze všech odhalených vyšetřování, které se k Freemanovi pojí, jsme viděli právě jedno. Tento úkol byl pod názvem „Hunt for the Crown of Ukuta“ rozdělen do více fází a točil se kolem osudu krále Mwenye, který uprchl z království i s korunou, a nyní se řeší, kdo bude jeho následovníkem. Bratr i sestra, kteří po uprchlém králi zůstali, totiž pevně věří, že oni a nikdo jiný mají právo vládnout, přičemž je na vás tento spor rozseknout. Politika vás sice nikdy moc nezajímala – ostatně asi jako každého správného piráta –, nicméně když si dáte dohromady, že trůny mají řadu výhod, včetně peněz, rozhodnete se sporu účastnit.
Vaše akce začíná tedy od bodu nula, a to konkrétně v nedaleké osadě, kde se obnaží příběh královské koruny a bohužel i hlavní neduh hratelnosti. Akt drancování, který zde pro nalezení stop provádíte, je totiž i přes vysvětlení vývojářů stále stejně repetitivní jako dříve. I nadále sestává jen z doplutí do přiděleného přístavu, zmáčknutí jediného tlačítka „plundrovat“ a bránění pozice tak dlouho, dokud nedojde na naplnění ukazatele. „Myšlenka [této mise] je taková, že my tady venku bojujeme a držíme své pozice, zatímco ostatní jsou v osadě, pobíhají kolem, kradou, co jim přijde pod ruku, a hledají onu věc, kterou v tomto případě hledáme,“ říká Janisse při ukázání mise.
Téměř to stejné se později ovšem stane i u jiné části vyšetřování, kdy Janisse a Cretton nalézají vrak potopené lodi a rozhodují se, jak postupovat dále. I zde je totiž průběh plochý, neboť sestává jen z toho, že z nedalekého vraku vyloví hledanou indicii stiskem tlačítka „kořist“ a ta se na jejich palubě magicky objeví téměř okamžitě. V obou případech je tak vše velice prosté a Ubisoft by se měl vážně zamyslet, nakolik to bude tato aktivita hráče zajímat, až hra konečně vyjde.