Sid Meier ve vesmírném souboji
Pokud vás zajímá Meierův nejnovější projekt, nenechte si ujít půlhodinové video, ve kterém sám designer ve žlutém trikotu ukazuje, jak se staví vesmírná loď a jak ve Starships probíhá souboj v pozdějších fázích hry.
V přípravě na bitvu se Meier rozhodl předělat svoji vlajkovou loď na snipera a zbytek své malé flotily předělal na lodě specializující se na útok na blízko, čímž zároveň vzrostla potřeba lepších štítů. Změna výbavy lodí probíhá velice snadno, ale stojí poměrně dost energie, takže k takovému rozsáhlému upgradu flotily před bitvou často docházet nebude, leda bychom si energii nasyslili do zásoby.
Od deváté minuty se můžete podívat, jak probíhá boj proti přesile a navíc na těžkou obtížnost. Meier nejprve využívá možnosti se schovat za asteroidy, aby na něj nepřátelé nemohli snadno střílet, později útočí na nepřátelskou loď zezadu, kde má slabší štíty, takže utrpí větší zranění, a pak detonuje vystřelené torpédo tak, aby zranilo více lodí v dosahu exploze.
Představené strategické možnosti vypadají fajn a je jasné, že ve hře toho bude k promýšlení víc, když budeme operovat i s neviditelnými a superrychlými loděmi. Nemůžu se ale zbavit dojmu, že se vesmírné boje asi rychle ohrajou.
Nakonec Meier odpovídá na otázky diváků minulého streamu. Vysvětlil, že se pro 2D souboje rozhodl kvůli zachování přehlednosti válečných situací. Také potvrdil, že každá hra vždy začne na úplně jiné mapě s jinými AI hráči. Bitvy nepůjdou automatizovat, takže se do každého střetu pustíte sami. Nakonec jsme se dozvěděli, že ve hře nebudou mimozemské rasy, ačkoliv různé lidské skupiny dosáhly různého pokroku v různých směrech, takže se můžeme určitě těšit i na nějaké zajímavé... mutace.