Série Wizardry ožívá v Japonsku na DS
Pravděpodobně už mezi vámi není moc pamětníků, kteří by zažili největší slávu série Wizardry, jenž přišla spolu se sedmým dílem. Tehdy se jednalo o vrchol dnes dávno mrtvého žánru krokovacích dungeonů, všichni si poctivě do čtverečkového sešitu kreslili mapky a kdo nedosáhl alespoň na čtyři konce (celkem jich bylo mnohem více), ten byl asi tak důležitý, jako odkapávající vosk z rozžhavené svíčky. S osmým dílem se však za sérií na dlouhou dobu zavřela voda a kromě různých RPG odnoží, vyskytujících se v Japonsku, jsme o ní my, kluci a holky z Evropy nic neslyšeli.
Tedy, až do dnešního dne, kdy z dalekého Japonska přiletěla zpráva o projektu Wizardry Renaissance, který si klade za úkol oživit slávu starých dobrých dungeonů. První hrou, která má pod hlavičkou této série vyjít, je titul Wizardry: The Wedge of Life, na němž pracuje společnost Genterprise. Děj má navazovat velmi volně na první tři hry v sérii a, světe div se, má se jednat opět o krokovací dungeon v tom nejlepším slova smyslu. Na horním displeji uvidíte klasický pohled z první osoby, dole zase mapu, do níž si můžete zapisovat poznámky. Rozdíl oproti původním Wizardry však bude v realtimovém světě, kdy například valící se kámen zamáčkne vaši maličkost do podlahy, ať se budete pohybovat nebo ne (dříve se celý svět řídil právě vaším krokem, vy jste udělali krok - svět se pohnul o jeden tah dopředu).
Zní to moc fajn, že? A teď ta smutná část. Vydání se plánuje na devatenáctého listopadu a to pouze v Japonsku. No tak, evropští a američtí distributoři, dovezte nám taky špetku toho čarodějnictví! A když už budete v tom, mohli byste pro nás rovnou přeložit i hru Wizardry: Dungeon of the Imprisoned Souls, která se chystá vyjít v průběhu tohoto podzimu na japonském PSN Store.