Šéf Take-Two prozradil, proč jsme se ještě nedočkali nového traileru z GTA 6
i Zdroj: Rockstar Games / Take-Two Interactive
GTA 6 Novinka Šéf Take-Two prozradil, proč jsme se ještě nedočkali nového traileru z GTA 6

Šéf Take-Two prozradil, proč jsme se ještě nedočkali nového traileru z GTA 6

Dominik Tománek

Dominik Tománek

1
Platformy PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S

GTA 6 je bezesporu nejočekávanější hrou poslední dekády. Proč ale vývoj trvá tak dlouho a proč se Rockstar vyhýbá velkým marketingovým show? Odpovědi nabídl šéf Take-Two v otevřeném rozhovoru.

Reklama

Strauss Zelnick, šéf společnosti Take-Two Interactive, v rozhovoru pro Bloomberg poodhalil, co stojí za dlouhým vývojem GTA 6 i za neobvyklou marketingovou taktikou. Podle něj se Rockstar rozhodl jít jinou cestou než většina konkurence. Zatímco jiné herní série chrlí nové díly každé dva roky, GTA má mezi jednotlivými hrami téměř dekádovou pauzu. Proč? Aby mohla vyrůst obrovská vlna očekávání.

To ale není jediný důvod. Zelnick zdůrazňuje, že vývoj tak rozsáhlé a ambiciózní hry zabere roky. Rockstar cílí na dokonalost a ta si žádá čas. Úspěch GTA 5 navíc nastavil laťku tak vysoko, že ji novinka musí nejen dorovnat, ale ideálně i překonat.

GTA 6 drží herní průmysl v šachu. Studia napjatě čekají na datum vydání
i Zdroj: Rockstar Games / Take-Two Interactive

GTA 6 drží herní průmysl v šachu. Studia napjatě čekají na datum vydání

Herní průmysl je kvůli Rockstaru momentálně jako na trní, protože vydání GTA 6 na celé měsíce ovlivní pozornost hráčů.

Zajímavé je i to, jak se GTA 6 prezentuje. Na otázku, jak Take-Two vlastně propaguje takto velký titul, Zelnick odpověděl, že herní marketing dnes v mnohém připomíná premiéry hollywoodských blockbusterů, nechybí tak billboardy ani televizní spoty. Přesto firma neplýtvá rozpočtem na okázalé reklamy typu Super Bowl. Místo toho sází na přesně cílenou reklamu a sociální sítě. A i když Rockstar odhalil první trailer už v prosinci 2023, od té doby mlčí a přesto se o hře mluví víc než o kterékoliv jiné.

Závěr rozhovoru potvrdil jednu důležitou věc: kratší a intenzivnější marketing funguje. GTA 6 je důkazem, že méně někdy znamená více. 


Reklama
Reklama

Související články

Reklama
Reklama