Scorpio bude z vyšších požadavků na PC těžit
U některých her na PC nám přechází zrak z minimálních - nebo hůř z doporučených - systémových požadavků. Pokud byste se ptali, jestli je takhle rychlý posun vůbec někomu po chuti, společně bychom došli k odpovědi „výrobcům grafických karet, procesorů, RAM, apod.“ Rozhodně ale ne hráčům. Přesto se najde společnost, která z toho pro hráče něco málo vytěží. Microsoft.
Vyšší specifikace by totiž mohly posloužit jako výhoda pro Xbox Scorpio, silnější verzi s výkonem 6 TFLOPS, která by měla vyjít okolo příštích Vánoc. I když je rok 2017 poměrně daleko, podobné specifikace jsou výhodou už teď: „Vývojáři už cíli na výkonnější počítače. Znamená to, že mají potřebné nástroje a engine, aby vysoký výkon využili,“ řekl Phil Spencer.
Zároveň dodal, že „hry na PC, které už budou dostupné i na Scorpiu, budou jejich vývojáři ladit na grafické karty s výkonem právě kolem šesti teraFLOPS“. Stále není jasné, do čeho vývojáři výkon investují. „Vývojáři se rozhodnou sami, ale budeme s nimi spolupracovat na tom, abychom se ujistili, že naše platforma jejich plány podporuje,“ dodal.
Ve skutečnosti neočekáváme nic moc jiného než u PlayStationu Pro. Vyšší detaily, na některých zařízeních 4K, vyšší framerate? Na rozdíl od Sony ale Microsoft možná zvládne všechno najednou. Jen ten framerate je otázkou, z dřívějších zpráv jsme se totiž dozvěděli, že Xbox One a Project Scorpio by jej neměly mít odlišný. Tak jak to nakonec bude?